Přestože zde existuje nebezpečí smrtelných úrazů, tak město celou situaci ignoruje a hraje si na mrtvého brouka. Návrh podjezdu byl údajně zpracován projekčně. Podle pana ing. Rohulána, místostarosty města Náchoda, by zřízení podjezdu pod mostem stálo tři a půl miliónů korun. Do toho asi byla započtena i cena mostu. Pokud chceme něco zamítnout, je nejlepší vypočíst co nejvyšší cenu a pak je možné argumentovat tím, že je to nevhodné a drahé a že na to nejsou peníze. Pane ing. Rohuláne, kolik stojí podle vás lidský život?


Odměna projektanta se stanovuje většinou z ceny vyprojektovaného díla. Proto je výhodné dělat projekty co nejdražší . Toto jsme viděli například na Husově náměstí nebo v ulici Českoskalické, kde si projektant v rámci zdražení projektů vymyslel různé kudrlinky místo rovného chodníku, nebo na Karlově náměstí za dva a půl miliónů korun na stále poruchový vodotrysk. Stojí za zmínku i projekt multikina za 1,8 milionu korun, přestože existovala nabídka za 1,2 milionu korun.


Most u celnice je majetkem Ředitelství silnic a dálnic. Ti náš návrh jenom přivítali, neboť chtějí zabránit střetům s cyklisty a chodci. Také Povodí Labe nemá podstatné námitky proti navrhovanému řešení, na které se vymlouval pan Rohulán. Teď se zase vymlouvá na cenu, že je to drahé a že by se při povodních trasa nedala užívat. Je vidět, že pan Rohulán nikdy pod mostem nebyl. Betonová náplavka je poměrně vysoko a ani při zvýšené vodě o jeden metr není zaplavena. Za to okolní louky, po kterých cyklostezky vedou, však ano. Když přijde jarní tání nebo prudké deště stejně se cyklostezka neužívá. Přitom pozemky, po kterých by cyklostezka vedla, jsou majetkem města a malá část Povodí Labe. Takže Povodí Labe je pro, pozemky jsou města a majitel mostu Ředitelství silnic a dálnic s tím souhlasí. To jsme si ověřili dne 24. června, kdy při jednání se zástupcem Povodí Labe tento neměl žádné připomínky a vyslovil souhlas s terénní úpravou před vjezdem pod most a u výjezdu. Požadují pouze jednoduchý náčrt řešení k odsouhlasení.
Nejsou zde nutné žádné konstrukce ani zábradlí, stačí asfaltová příjezdová cesta a zvýšený obrubník, jako tomu je na cyklostezce údolím vedoucím do Pekla. Při jednání se objevila majitelka občerstvení sousedící s cyklostezkou a informovala nás o tom, že již před dvěma lety občané podávali petici, ve které upozorňovali na nebezpečí křížení mezinárodní silnice a kterou podepsalo několik stovek občanů a předali ji městskému úřadu. Nic se však nestalo.


Nyní předkládáme jednoduché řešení, které jistě nebude stát tři a půl miliónu korun, ale maximálně jednu čtvrtinu této ceny. Návrh jsme předběžně projednali se zástupci ŘSD a Povodí Labe s tím, že s tímto řešením souhlasí včetně případného prodeje pozemků pod novou cyklostezkou.


Tak jediný, kdo je proti a nedbá na bezpečnost občanů, je Městský úřad Náchod, v tomto případě zastoupený místostarostou ing. Rohulánem. K čemu máme potom plno úředníků na radnici, když nejsou schopni během dvou let udělat to, co my jsme byli schopni udělat během jednoho týdne.

(Miro Rousek, Náchod)