VYBERTE SI REGION

Čtenáři: Řešení dopravy hledejte v Náchodě!

Při čtení Deníku z pátku 27. dubna a článku s názvem „Náchod úpí pod tíhou aut“, mě jako obyvatele Červeného Kostelce opravdu nadzvedlo ze židle případné řešení dopravy v Náchodě podle pana ing. Rouhlána odklánět kamionovou dopravu ne z Jaroměře, protože to nejde. Ale vést ji z České Skalice do Náchoda přes Červený Kostelec je opravdu nesmysl století. Jaké možnosti jsou v Náchodě?

14.5.2007 1
SDÍLEJ:

Dopravní zácpyFoto: DENÍK/David Taneček

Nejen, že tato cesta je o dvacet kilometrů delší než spojnice mezi Českou Skalicí a Náchodem, ale hlavně je pro kamionovou dopravu se svojí šířkou a hustotou osídlení kolem ní (Žernov, Č. Hora, Č. Kostelec, Horní a Dolní Radechová) naprosto nevhodná. Protože vybudování obchvatu kolem Náchoda je otázkou ne roků ale desetiletí, bylo by toto řešením na mnoho let.


Podle mého názoru je třeba hledat řešení přímo v Náchodě, ale náchodští radní si musí ujasnit, co vlastně chtějí. Buď budou mít ze středu města pěší zónu a ulice Pražská bude stále ucpaná, nebo rozloží dopravu podle možností i do ostatních ulic.


Hlavním úkolem by mělo být co nejvíce omezit příjezd osobních automobilů do náměstí TGM na kruhový objezd u Slavie. Když jedou ve směru na Červený Kostelec a na Hronov, jiná cesta není. To by se dalo řešit obrácením jednosměrky Volovnice na druhou stranu k nádraží tak, jak to bylo dříve, nebo použít pro osobní dopravu souběžnou ulici Raisovu. Pro cestu na náměstí TGM od Červeného Kostelce nebo i Hronova se mohla použít cesta kolem velkoporodejny LIDL. Bylo by potřeba udělat proluku a kolem Kina Vesmír by se dalo jezdit na náměstí. To by ovšem město nesmělo povolit stavbu na rohu Karlova náměstí. Tutéž chybu město udělalo při povolení k záboru části ulice Českých bratří podnikem Rubena. Neumím si představit, co se bude dít, až se bude opravovat ulice Komenského.


Jako další řešení pro zprůjezdnění Náchoda směrem k celnici bych viděl, pokud by byl vytvořen ještě jeden jízdní pruh od rybárny až po nádraží se současným umožněním odbočit z levého jízdního pruhu vlevo na křižovatkách u Atasu a u atobazaru ještě před Slávií. Tím by se co nejvíce omezil příjezd osobních automobilů na problémový kruhový objezd a domnívám se, že by tato řešení byla dostačující.
Další jízdní pruh by pomohl


Nevím, kdo projektoval náchodskou Pražskou ulici, ale to co vytvořil, je dílem amatéra. Vždyť přece každému musí být jasné, že první jízdní pruh nemůže pojmout takřka všechny automobily, které projíždějí přes Náchod směrem k celnici. Pamatuji dobu, kdy byla Pražská dokonce čtyřproudá. Při zúžení krajnic a chodníků by se tam musel ještě jeden jízdní pruh vejít a nájezd na kruhové objezdy by musel vyřešit projektant.


Na závěr bych chtěl ještě říct, že vyřešení této složité dopravní situace je nasnadě přímo v Náchodě a není férové přenášet zátež dopravy na okolní obce.

14.5.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Jiří Štěpán.

Hejtman se starosty i senátory o dálnici i spolurpáci univerzit a zaměstnavatelů

Automatické sněžné řetězy jsou český vynález

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Pozor, pečivo sypané solí může ptákům způsobit smrt!

Východní Čechy - Jediné zrnko soli ze slaného rohlíku může být pro malé ptáky velikosti čížka smrtelnou dávkou. Působí jako jed. Jak správně v zimě přikrmovat ptáky?

Kraj podpoří dvacet mediků, potřebuje však ještě jednou tolik

Hradec Králové - Chybějící lékaře se Královéhradecký kraj snaží přilákat pomocí stipendií pro mediky. O finanční podporu na akademický rok 2016 až 2017 se nyní přihlásilo 20 studentů, vedení kraje chystá v únoru další kolo.

Na sněžnicích po stopách ničivého orkánu Kyrill

Královéhradecko - Uplynulo deset let, kdy udeřil orkán Kyrill. Nebyl to ledajaký vichr z hor. Při rychlosti 216 kilometrů za hodinu zpustošil v Krkonoších, co mohl. Jak vypadá nejvíce poškozené místo dnes?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies