VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dakarský sen začíná nabývat reálných obrysů

Náchod /ROZHOVOR/ – V minulém roce nás při bilancování jezdec náchodského Svofe trial teamu, JIŘÍ SVOBODA, informoval kromě cílů na letošní rok a o své úspěšné loňské sezoně také o svých snech i cílech do budoucna. Mezi své největší touhy zařadil účastnit se na motocyklu slavné, ale nejtěžší motoristické soutěže na světě, Rallye Dakar.

23.4.2010
SDÍLEJ:

Jiří Svoboda.Foto: Foto: Archiv závodníka

Jak a zda pokročil, jsme se ho zeptali v krátkém rozhovoru.

Asi všechny čtenáře bude zajímat, jak jste pokročil v cestě za svými sny, co se účasti na Dakaru týká?
Tak pokročil jsem naprosto zásadně a jestli mé sny byly někdy pouhými sny, tak vše nabralo naprosto reálných rozměrů. Ušel jsem veliký kus cesty. Bohužel vše se hodně pohnulo až v poslední době a do startu sezony je málo času, takže stihnout tu letošní nebude snadné.

Můžete nám to přiblížit?
Ano, to asi mohu. Mám už v podstatě tým, který patří mezi naše nejlepší, co se týče účasti na Rallye Dakar či jiných dálkových soutěží po celém světě. V tomto týdnu jsem se byl podívat přímo v jeho sídle a rozhodně je to veliký tým s perfektním zázemím. Cítil jsem z něj obrovské nasazení, profesionalitu a touhu být nejlepší.

Dá se tedy už nyní říct, že váš sen nabývá reálných obrysů?
Určitě dá, v cíli ale ještě nejsem. Tým má pro mne v podstatě i připravenou motorku, koncem května bych měl právě s tímto týmem odjet na 14 dní do Tunisu na testování, v červenci se ve Španělsku ukázat na Baja Espaňa, v září na Baja Hungary a 21. listopadu by se mělo vybavení celého týmu v Le Havre naloďovat na loď směr Argentina. Vše je naplánované do posledního detailu.

A to je tým pouze motocyklový?
Nikoliv. Jezdí za něj na Dakaru kamióny, motocykly, čtyřkolky i auta. Je to skutečně obrovský kolos, ve kterém pracuje spousta lidí, tým zaměstnává profesionálního fotografa, kameramana, má dokonce i svého tiskového mluvčího atd.

Tak co vám chybí k tomu, abychom náchodského jezdce viděli na startu této nejslavnější soutěže světa?
Jediná věc, peníze. Chuť a víru ve svůj úspěch mám. Účast na Rallye Dakar patří totiž mezi ty vůbec nejnákladnější disciplíny, které vás mohou v motocyklovém sportu potkat, když opomenu MotoGP. Pokud se rozpočet v ostatních motocyklových disciplínách na světové úrovni na rok pohybuje v řádu milionů korun, tak tady jsme někde jinde. Zvlášť když se Dakar jezdí poslední roky v Argentině a vše je třeba přesunout tam. Potřebujete třeba několik motorek, kdy cena jedné se pohybuje v řádu milionu korun. Vše je prostě jiný level.

Takže vaše nejbližší cíle v příštích dnech a týdnech?
Sehnat peníze. Sponzoři, které přinese každý jezdec do týmu nejsou sponzory pouze jeho osobními, ale celého týmu, tzn. že i můj sponzor bude dobře vidět na závodních kamionech, oblečení všech členů týmu atd.. Takže to není tak, že někdo bude sponzorovat motorkáře a logo jeho firmy se ukáže jen kdesi na blatníku či dresu jezdce. Jeho logo bude pěkně vidět celý svět, třeba právě i na tom kamionu, který v minulých ročnících bojoval se suverénními Kamazy. Navíc z každého dne v Argentině bude vysílat ČT přímý přenos, budou živé vstupy do rádií atd. Je to nejtěžší, nejnákladnější, ale i nejsledovanější motocyklový závod světa, a to je mnoho nej na to, abych se smířil s tím, že tam budu chybět. (js, mr)

23.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Zábrodí doma zaskočilo favorizované Babí

Policie ČR. Ilustrační foto.

V šatně řádil chmaták, z batohu sebral peněženku a mobilní telefony

Právě jsme se narodili - duben 2017

Náchodsko - Vítáme nová miminka na Náchodsku. Podívejte se na fotogalerii novorozenců, kteří v přišli na svět v náchodské porodnici v dubnu roku 2017. Šťastným rodičům gratulujeme.

Majitel Juty: Zaměstnanci jsou ti, kdo rozhodují

Královéhradecko - Největší podkrkonošský zaměstnavatel Jiří Hlavatý řeší budoucnost své Juty. „V příštích deseti letech budeme pokračovat v masivních investicích do modernizací všech čtrnácti závodů. Někde jde o udržení pracovních míst a výroby, jinde o její nárůst. Ale všude cílíme na zlepšení pracovních podmínek," říká majitel textilky.

AKTUALIZOVÁNO

Klára Dostálová se vzdala mandátu krajské zastupitelky

Hradec Králové - Už žádné dohady o neslučitelnosti funkcí. Klára Dostálová (ANO) v pondělí rezignovala na svůj post krajské zastupitelky.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies