VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dakarský sen začíná nabývat reálných obrysů

Náchod /ROZHOVOR/ – V minulém roce nás při bilancování jezdec náchodského Svofe trial teamu, JIŘÍ SVOBODA, informoval kromě cílů na letošní rok a o své úspěšné loňské sezoně také o svých snech i cílech do budoucna. Mezi své největší touhy zařadil účastnit se na motocyklu slavné, ale nejtěžší motoristické soutěže na světě, Rallye Dakar.

23.4.2010
SDÍLEJ:

Jiří Svoboda.Foto: Foto: Archiv závodníka

Jak a zda pokročil, jsme se ho zeptali v krátkém rozhovoru.

Asi všechny čtenáře bude zajímat, jak jste pokročil v cestě za svými sny, co se účasti na Dakaru týká?
Tak pokročil jsem naprosto zásadně a jestli mé sny byly někdy pouhými sny, tak vše nabralo naprosto reálných rozměrů. Ušel jsem veliký kus cesty. Bohužel vše se hodně pohnulo až v poslední době a do startu sezony je málo času, takže stihnout tu letošní nebude snadné.

Můžete nám to přiblížit?
Ano, to asi mohu. Mám už v podstatě tým, který patří mezi naše nejlepší, co se týče účasti na Rallye Dakar či jiných dálkových soutěží po celém světě. V tomto týdnu jsem se byl podívat přímo v jeho sídle a rozhodně je to veliký tým s perfektním zázemím. Cítil jsem z něj obrovské nasazení, profesionalitu a touhu být nejlepší.

Dá se tedy už nyní říct, že váš sen nabývá reálných obrysů?
Určitě dá, v cíli ale ještě nejsem. Tým má pro mne v podstatě i připravenou motorku, koncem května bych měl právě s tímto týmem odjet na 14 dní do Tunisu na testování, v červenci se ve Španělsku ukázat na Baja Espaňa, v září na Baja Hungary a 21. listopadu by se mělo vybavení celého týmu v Le Havre naloďovat na loď směr Argentina. Vše je naplánované do posledního detailu.

A to je tým pouze motocyklový?
Nikoliv. Jezdí za něj na Dakaru kamióny, motocykly, čtyřkolky i auta. Je to skutečně obrovský kolos, ve kterém pracuje spousta lidí, tým zaměstnává profesionálního fotografa, kameramana, má dokonce i svého tiskového mluvčího atd.

Tak co vám chybí k tomu, abychom náchodského jezdce viděli na startu této nejslavnější soutěže světa?
Jediná věc, peníze. Chuť a víru ve svůj úspěch mám. Účast na Rallye Dakar patří totiž mezi ty vůbec nejnákladnější disciplíny, které vás mohou v motocyklovém sportu potkat, když opomenu MotoGP. Pokud se rozpočet v ostatních motocyklových disciplínách na světové úrovni na rok pohybuje v řádu milionů korun, tak tady jsme někde jinde. Zvlášť když se Dakar jezdí poslední roky v Argentině a vše je třeba přesunout tam. Potřebujete třeba několik motorek, kdy cena jedné se pohybuje v řádu milionu korun. Vše je prostě jiný level.

Takže vaše nejbližší cíle v příštích dnech a týdnech?
Sehnat peníze. Sponzoři, které přinese každý jezdec do týmu nejsou sponzory pouze jeho osobními, ale celého týmu, tzn. že i můj sponzor bude dobře vidět na závodních kamionech, oblečení všech členů týmu atd.. Takže to není tak, že někdo bude sponzorovat motorkáře a logo jeho firmy se ukáže jen kdesi na blatníku či dresu jezdce. Jeho logo bude pěkně vidět celý svět, třeba právě i na tom kamionu, který v minulých ročnících bojoval se suverénními Kamazy. Navíc z každého dne v Argentině bude vysílat ČT přímý přenos, budou živé vstupy do rádií atd. Je to nejtěžší, nejnákladnější, ale i nejsledovanější motocyklový závod světa, a to je mnoho nej na to, abych se smířil s tím, že tam budu chybět. (js, mr)

23.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Houby. Ilustrační foto.

Houbaři riskují zdraví. Vstupují do lesů, kam je zakázán vstup

Ilustrační foto

Pády už tlumí nová odpružená podlaha

Po sestupu mohl být start do sezony sebevědomější

Náchodsko - Po sestupu z nejvyšší soutěže se kuželkáři Červeného Kostelce představili v prvním druholigovém zápase v Přelouči, kde hraje své domácí zápasy Sadská. Novou sezonu začínají třetiligoví náchodští muži tradičně doma a nejinak tomu bylo i tentokrát, kdy na „rozjezd“ nového ročníku přivítali pražskou Konstruktivu.

Žadatel zapomněl do příjmu uvést přeplatek za elektřinu, podporu na bydle

Broumovsko - Dávky státní sociální podpory, podle policejního šetření získané neoprávněně, bude muset vrátit a ještě se zodpovídat z jejich nárokování 37letý muž z Broumovska.

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Hřiby jako za Mrazíka. Celý region má houbovou sezonu

Královéhradecko - Také východní Čechy žijí houbařením. Z lesů lidé odcházejí s plnými koši.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení