VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velmi úspěšná sezona týmu SVC Náchod Motorsport

Náchod – Sezona s letopočtem 2009 je u konce a pro tým SVC Náchod Motorsport je tedy čas bilancovat.

20.12.2009
SDÍLEJ:

Závodní vůz Lotus WR9/1, který pilotuje hlavní jezdec a zároveň majitel stáje Vladimír Vitver, je nejenom ozdobou každých závodů, ale zároveň i tvrdým oříškem pro své soupeře. Foto: Archiv SVC Náchod Motorsport

Při retrospektivním pohledu je možné konstatovat, že tento rok zdá se být poněkud šťastným, jelikož tým SVC Náchod Motorsport dosáhl mnoho úspěchů a právě tato sezona posunula pomyslný hráčský level na úroveň výše v závodech automobilů do vrchu. A nyní již konkrétně.

Hlavním jezdcem týmu je zároveň majitel stáje Vladimír Vitver. Ten se letos účastnil závodů Mezinárodního mistrovství České republiky, seriálu KW Berg Trophy a vytrvalostních závodů série Le Brno/LE Most a jako sezonní dárek si nadělil účast na nejdelším závodě automobilů do vrchu v italských Alpách mezi městem Trento a vesničkou Bondone. O celkovém úspěchu v sezoně nejvíce vypovídá právě tento závod, který není jednoduchý ani pro ostřílené matadory, protože měří více než 17 kilometrů a jeho součástí je více než 300 zatáček.

Je tedy prakticky nezapamatovatelný a převážná většina jezdců ho jezdí „na oči“. Zde tedy Vladimír ukázal svoji jezdeckou zkušenost, když zajel velmi slušný čas 11:19,001, což pro něj znamenalo vítězství ve třídě, páté místo ve skupině a 30. místo absolutně. Závodu se přitom účastnilo na 300 jezdců a nejednalo se tedy o žádnou komorní záležitost. Tohoto závodu se za tým SVC účastnil rovněž brněnský jezdec Antonín Daniel s vozem BMW M3, který zajel za 12:21,202 a rovněž si odvezl řadu pohárů.

V Mezinárodním mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu dosáhl Team SVC Náchod Motorsport taktéž velmi pěkného úspěchu, a to celkovým vítězstvím ve třídě E1 do dvou litrů a bronzovým stupínkem v celé skupině E1, tedy nejobsazenější skupině cestových vozů ve startovním poli. MMČR také tým obsadil krásné třetí místo v týmové soutěži.

Dalším seriálem, kde Vladimír dosáhl velmi pěkný úspěch, je mezinárodní mistrovství střední Evropy – seriál KW Berg Trophy, jehož závody se konají na území ČR a SR a po celou sezonu se jej účastnilo bezmála 400 různých jezdců. Vladimír si vybojoval v této obrovské konkurenci celkově čtvrté místo v absolutním pořadí, kapotu v těchto závodech, bude tedy zdobit číslice „4“. Ve své třídě, tedy skupině E1-do dvou litrů, po celou sezonu s převahou kraloval a zaslouženě ji vyhrál, ve třídě E1, tedy cestovních vozidel bez rozdílu třídy, skončil na druhém místě. Na stejném místě skončil také v prestižním FAJA cupu. Zároveň pomohl velkou měrou k třetímu místu celkově v týmové soutěži spřátelenému týmu BP Motorsport Bruntál.

Tým SVC Náchod se taktéž účastnil okruhových závodů Mezinárodního mistrovství České republiky, kde se vždy probojoval v kvalifikacích do 4. místa na startovním roštu, ale při závodních jízdách bohužel tolik štěstí neměl. Tým provázely technické problémy, a tak padlo rozhodnutí po dvou závodech sezonu 2009 na okruzích opustit a provést příslušné změny na vozidle pro sezony další.

Malou náplastí pak bylo druhé místo celkově i ve třídě ve vytrvalostních závodech Le-Brno (2x12hodin) a Le-Most (2x6hodin), kterých se zúčastnil jezdec Vladimír Vitver a hlavní mechanik Martin Černý, pod týmovou taktovkou BP Motorsport Bruntál.

Podtrženo a sečteno. Tým SVC Náchod pod patronací výrobce tažných zařízení se dostal do povědomí diváků v celé Evropě, a to právě díky výsledkům Vladimíra Vitvera, závodní vůz (postavený v dílnách SVC) Lotus WR9/1 se objevil na mnoha fotografiích, dokonce i propagačních materiálech k některým závodům, jakož i prestižního závodu Mistrovství Evropy Ecce Homo, a právě tento vůz (a samozřejmě reklamy na něm) vidělo v součtu řádově desítky až stovky tisíc diváků. V roce 2009 přidalo SVC Náchod k dvou titulům mistra republiky v rally z vozem specifikace WRC další velice hodnotná ocenění ze závodu do vrchu. Fanoušci týmu založili klub SVC FANS a podporují závodní tým na většině závodních klání.

Pro příští roky 2010 a 2011 startuje SVC Náchod v čele s Vláďou a Martinem nový projekt a zkouší různé kombinace vozů, jak sportovní prototypy, takzvané placky s motory kolem 3 litrů, tak i možnost postavit opět vlastní vozidlo podobné kategorie. Testováno je i sportovní prototypové vozidlo, jelikož se majitel týmu rozmýšlí posunout „o stupínek výše“ a pořídit si závodní techniku oproštěnou o střechu, tedy otevřený závodní vůz, se kterým chce útočit na ty úplně nejvyšší příčky absolutního pořadí. Dále se začalo v SVC Náchod stavět juniorské vozidlo, pro juniorskou nástupkyni v týmu. Doufejme, že se SVC Náchod bude s vozy dařit a hlavní konstruktéři V. Vitver, R. Lux a M. Černý, budou mít šťastnou ruku při vývoji nových vozů tak jako u WR 9/1 Lotusu.

20.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační snímek.

Při nehodě dodávky zahynul mladý muž

PO POSTUPU České Skalice (v zeleném) budou patřit do okruhu letošních postupových favoritů hráči Velké Jesenice (v modrém).

Hronov má opět postupové choutky

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Více cyklistů je pro stát přínosnější než množství politiků

Náchodsko - Zemička, která se dá projet za tři dny na kole, nepotřebuje tolik politiků, kteří ji „spravují“. Tato myšlenka, která by určitě našla nemalé množství zastánců, se stala mottem cyklistického výletu napříč Čechami ze severu na jih.

Automatická převodovka řidiče vytrestala, málem utopil auto v Rozkoši

Česká Skalice - Jen malý kousek od nedobrovolného koupání se včera dopoledne kolem půl desáté (čtvrtek 17. 8.) ocitl řidič osobního automobilu, který sjel téměř do přivaděče přehradní nádrže Rozkoš.

Žiláka pohltilo MTB enduro

Teplice nad Metují - MTB enduro je raketově šířící se odnož závodů na horském kole, v němž se snoubí všechny krásy jízdy na biku s tím rozdílem, že v závodě jde o měřené (erzety) a neměřené (transfery) úseky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení