VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novoměstská posádka pojede pro fanoušky

Náchodsko – V sobotu 19. června v devět hodin startuje v Trutnově automobilový závod Rally Krkonoše, kterého se zúčastní také Motor team CZ z Nového Města nad Metují. Jezdcem je ALEŠ KAVÁLEK a spolujezdcem JAROSLAV MIKO.

18.6.2010
SDÍLEJ:

Rally Krkonoše 2009.Foto: Vilém Fischl

Přistupujete k tomuto závodu, který by pro vás mohl být prakticky domácí, odlišně?
A. K.: Ne, na všechny závody se připravujeme stejně, pokud možno co nejlépe.
J. M.: Nepřistupujeme k němu odlišně. Přistupujeme k němu jako k jinému závodu. Rozdíl je v tom, že jedeme jen 30 kilometrů od domu. Z tohoto důvodu zde bude více fanoušků, před kterými se budeme chtít blýsknout.

Jaká je zde „fanouškovská“ podpora?
A. K.: Určitě jiná než na dalších závodech. Protože se jede kousek od domova, přijedou se podívat kamarádi a známí.
Povězte mi, máte vůči nám jako fanouškům a našemu chování nějaké výhrady? Myslím tím, především chování u trati po dobu závodu.
J. M.: Výhrada není to správné slovo. Jde jen o to, aby fanoušci zbytečně neohrožovali své životy. Vím, že je pro ně mnohem zajímavější sledovat rally z bližších vzdáleností. Ale pořadatelé vyberou mnohdy hezčí místa, která se nacházejí v bezpečnější vzdálenosti od trati.

Prozradíte jaká je vaše strategie? Budete ji měnit nebo budete v té rozjeté pokračovat?
A. K.: Budeme v ní pokračovat. Zajíždět co nejlepší časy. Někdy se to daří lépe, někdy hůře.
J. M.: Naše strategie se nemění. Spočívá v dojíždění s co nejlepším umístěním. Ve sprintech se taktizovat nedá, rozhoduje každá RZ (rychlostní zkouška – pozn. red.).

Nemůžeme se vyhnout technickým věcem. Jaké množství pohonných hmot vaše Hondička po čas jednoho závodu „spapá“?
J. M.: (chvíli počítá) Přibližně by to mělo být mezi osmdesáti až sto litry.

Jaké druhy pneumatik máte k dispozici na její přezouvání?
J. M. : Pneumatiky jsou tzv. suché nebo mokré. Suché se odlišují ještě podle tvrdosti, které jsou tři. Mokré si prořezáváme sami podle intenzity deště a množství vody na trati. My jedeme pneumatiky Pirelli již třetí sezónu. Také se účastníme závodu Pirelli Cup, ve kterém jsme úspěšní. V minulém roce jsme se umístili v konečném pořadí na třetím místě.

A teď, otázky k závodnímu depu. Jsou rozdíly v týmových zázemích u jednotlivých tříd?
A. K.: Rozdíly jsou určitě velké. Každý tým má k dispozici různé množství finančních prostředků. Také každé závodní auto potřebuje různé množství náhradních dílů a pneumatik. Tomu odpovídá i množství lidí a mechaniků v depu.

Jakou třídu jezdíte vy a co je v ní potřeba splňovat?
A. K.: Je to třída A 7, tj. do 2000 cm³. Na daný typ auta jsou homologační listy. Před každým závodem kontroluje technický komisař jejich dodržení.

Kolik párů rukou bude obstarávat zázemí pro váš tým na trutnovských závodech?
J. M.: Standardně se náš tým skládá minimálně z tří mechaniků, zde to bude určitě více. Zároveň máme podporu v rodinách. Naše rodiny s námi jezdí na každý závod a se vším nám pomáhají.

Prozraďte, jaká panuje v týmu atmosféra?
A. K.: Dobrá, snažíme se, abychom si závody všichni co nejvíce užili.
J. M.: Rodinná a děkujeme za to, udržuje nás to v potřebném klidu.

Děkuji za rozhovor a těšíme se na výkony, které nám v Trutnově předvedete. Pokusíte se pro nás vytvořit dobrou podívanou?A. K.: Budeme se snažit, aby podívaná byla co nejdelší a abychom dojeli do cíle!
J. M.: Určitě. Jak jsem už řekl, čekáme hodně fanoušků a kamarádu. Pojedeme hlavně pro ně.

(Zuzana Miková)

18.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Řidič červené Hondy chtěl vycouvat, ale místo toho se rozjel dopředu, přímo k vodní hladině. Ještě však stihl zatočit, takž nevjel do vody přímo, ale dvěma koly zůstal na trávě.
4

Automatická převodovka řidiče vytrestala, málem utopil auto v Rozkoši

Žiláka pohltilo MTB enduro

Teplice nad Metují - MTB enduro je raketově šířící se odnož závodů na horském kole, v němž se snoubí všechny krásy jízdy na biku s tím rozdílem, že v závodě jde o měřené (erzety) a neměřené (transfery) úseky.

Nepoučitelná - půl roku po vrácení řidičáku nadýchala přes tři promile

Náchod - To, že řízení pod vlivem alkoholu je nejen velmi nebezpečné, ale i zakázané a trestně postižitelné, ví snad každý. Najdou se však i tací, kteří na zákazy nedbají a klidně se opakovaně vystavují postihu, a tím i opakovaně ohrožují jiné.

Mezilečí opět na síti - elektřina se v obci rozběhla po 4 dnech

Mezilečí - Tak konečně! Od úterního večera opět v obci funguje elektrický proud.

Dvě večerní nehody v regionu

Jičínsko, Náchodsko - V obci Cerekvice nad Bystřicí na Jičínsku se před dvacátou hodinou střetla dvě osobní auta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení