VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sedmimiliontý vůz Škoda je na světě

Mladá Boleslav - /FOTOGALERIE/ Škoda Auto vyrobila sedmimiliontý vůz značky Škoda ve své novodobé historii od spojeni s Volkswagenem v roce 1991.

12.4.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Transformaci automobilky zahájil a nového investora tehdy přesvědčil vůz Škoda Favorit vyráběný od roku 1988 až do roku 1994, kdy automobilka zahájila produkci nového modelu Škoda Felicia. Od té doby se modelová paleta pravidelně rozrůstá.

"Zásadní změna přišla v roce 1996 s modelem Škoda Octavia, která se díky vysokému poměru ceny a užitné hodnoty stále těší veliké oblibě zákazníků a dodnes se vyrábí pod označením Tour. V roce 2004 byl nejoblíbenější model Octavia zcela modernizován, zachovány byly karosářské verze Combi a liftback, stejně tak sportovní derivace RS, přibylo provedení Scout postavené na modelu Škoda Octavia 4×4. V říjnu roku 2008 představila automobilka její omlazenou verzi," řekl Jaroslav Černý ze Škoda Auto.

Dalším přelomovým modelem se stala Škoda Fabia představená na 58. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999.

"Vyráběla se celkem ve třech variantách. Mimo hatchback a combi také jako sedan. Druhá generace fabie zcela nahradila tu původní v roce 2007. Zákazníkům jsou k dispozici provedení hatchback a combi," popsal dále vývoj automobilky Černý.

Od roku 2001 vstoupila Škoda Auto s modelem Škoda Superb do segmentu vyšší střední třídy. "Vlajková loď české automobilky se dočkala svého nástupce v roce 2008 a přinesla mnohá originální technická řešení, například systém pátých dveří TwinDoor," upřesnil Černý

Modelovou paletu Škoda Auto rozšířil v segmentu malé MPV prostorný vůz Škoda Roomster, jehož výroba byla zahájena v roce 2006.

Nejčerstvější novinkou představenou na letošním mezinárodním autosalonu v Ženevě je Škoda Yeti, který je pátou modelovou řadou a s nímž automobilka vstoupí na půdu segmentu SUV.

Škoda Auto se svými produkty pravidelně vítězí v mnoha prestižních mezinárodních soutěžích. Škoda Superb získala například ocenění „Automobil roku 2009“ nebo cenu Zlatý volant 2008 vyhlašovanou německým listem Bild am Sonntag.

Favorit 768.690 vozů 1991 – 1995
Felicia 1.420.441 vozů 1994 – 2001
Octavia Tour 1.389.546 vozů 1996 – nyní
Fabia 1.788.063 vozů 1999 – 2008
Superb 136.068 vozů 2001 – 2008
Octavia 900.535 vozů 2004 – nyní
Roomster 157.834 vozů 2006 – nyní
Fabia II. gen. 407.634 vozů 2006 – nyní
Superb II. gen. 31.189 vozů 2008 – nyní
Celkem 7.000.000 vozů
12.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační snímek.

Při nehodě dodávky zahynul mladý muž

PO POSTUPU České Skalice (v zeleném) budou patřit do okruhu letošních postupových favoritů hráči Velké Jesenice (v modrém).

Hronov má opět postupové choutky

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Více cyklistů je pro stát přínosnější než množství politiků

Náchodsko - Zemička, která se dá projet za tři dny na kole, nepotřebuje tolik politiků, kteří ji „spravují“. Tato myšlenka, která by určitě našla nemalé množství zastánců, se stala mottem cyklistického výletu napříč Čechami ze severu na jih.

Automatická převodovka řidiče vytrestala, málem utopil auto v Rozkoši

Česká Skalice - Jen malý kousek od nedobrovolného koupání se včera dopoledne kolem půl desáté (čtvrtek 17. 8.) ocitl řidič osobního automobilu, který sjel téměř do přivaděče přehradní nádrže Rozkoš.

Žiláka pohltilo MTB enduro

Teplice nad Metují - MTB enduro je raketově šířící se odnož závodů na horském kole, v němž se snoubí všechny krásy jízdy na biku s tím rozdílem, že v závodě jde o měřené (erzety) a neměřené (transfery) úseky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení