Často totiž chybí cena původní, tudíž si zákazníci nemohou udělat vlastní úsudek o výhodnosti takového nákupu.

Spotřebitelé dnes již vědí, že nákup zboží v internetových obchodech může být výhodnější než v kamenných, byť se třeba jedná o stejného prodejce. Ceny navíc výrazně klesají u zboží, které obchodníci avizují jako zlevněné.

SOS zjistilo, že někteří internetoví obchodníci porušují zákonem daná pravidla. Ze zákona totiž musí být vždy uváděna cena původní a následně nová, aby se spotřebitel mohl rozhodnout, zdali se mu nákup zboží ve slevě vyplatí a je opravdu výhodný. U některého prodávaného zlevněného zboží na internetu původní ceny chybějí, čímž se prodejci dopouštějí pochybení.

Nelze ani inzerovat, že sleva činí 30, 50 nebo 70 procent. Vždy musí být uváděna cena původní a nová. „Někdy je zboží prodávané na internetu uváděno pod slovy „výprodej“, „akční ceny“, „v akci“ nebo „výhodný nákup“ a podobně. Spotřebitel si tak může myslet, že kupuje zlevněné zboží,“ upozorňuje Jan Mišurec ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Lidé by měli být obezřetní, protože vždy nemusí jít o zboží ve slevě. I na spotřební zboží nakoupené ve slevách v internetových obchodech platí dvouletá záruční lhůta, navíc lze zboží vrátit bez udání důvodu do 14 dnů od jeho obdržení, pokud zákazníkovi věc nevyhovuje. (va)