Statistiky BESIP potvrzují, že počet umírajících starších řidičů na silnicích klesá. Zatímco v roce 2007 jich zemřelo  dvě stě dva, v roce 2010 to bylo 165 řidičů, starších pětašedesáti let.

Přesto lékaři, policisté i další odborníci nejsou nadšeni z návrhu poslanců, aby se  věková hranice pro povinné zdravotní prohlídky neprofesionálních řidičů zvýšila. Ze současných šedesáti až na osmašedesát let.

„Řidičák jsem měl čtyřicet let. Je mi dvaašedesát, na prohlídce jsem v šedesáti nebyl, proto nejezdím. Bál jsem se k lékaři jít. Teď jezdím autobusem nebo se známými. Znám hranici a měli by ji znát i poslanci," komentoval Jiří Novotný z Královéhradecka.

„I když lidé odcházejí do důchodu později, nechal bych zdravotní prohlídky ve stejné věkové hranici jako jsou nyní. U mnoha seniorů se přidružují nemoci, mají sníženou schopnost reakce. Také se mi stalo, že jsem některým i mladším lidem jízdu za volantem nedoporučil. Hlásíme je odboru dopravy," řekl hradecký praktický lékař pro dospělé Zdeněk Kozák.

„Bezpečnost silničního provozu stojí na prvním místě. Z pohledu služby dopravní policie je tedy důležité, aby lékaři odhalili nepříznivý zdravotní stav co nejdříve," doplnil Petr Dušek z odboru dopravní policie Královéhradeckého kraje.

Také zástupci Autoklubu tvrdí, že pro mnohé je věk 68 let na prohlídky příliš vysoký.

Zatím platí, že řidič, kterému je šedesát let, musí na vyšetření k lékaři. Pak ho prohlídky čekají v 65, 68, 70 a dál pravidelně po dvou letech.