VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie otevírá opravené služebny. Mají i přebalovací pulty

Východní Čechy – Staré a oprýskané policejní služebny se stávají minulostí. Jen v Pardubickém kraji policie v těchto dnech otevírá devět modernizovaných služeben, které mají splňovat nové nároky na komfort a vyhovovat i nárokům pro zajištění záchranného systému.

28.11.2012
SDÍLEJ:

Otevření nově zmodernizované služebny v LitomyšliFoto: Deník/Iveta Nádvorníková

Nově vypadají služebny například v Pardubicích, Hlinsku, Litomyšli, Moravské Třebové, České Třebové, Králíkách, Letohradu, Vysokém Mýtě a Žamberku. Už od roku 2008 dostávají novou podobu desítky služeben v Královéhradeckém kraji.

„Modernizované služebny jsou vybaveny informačními technologiemi, mají bezbariérový přístup, účelně vybavené recepce, čekárny, jednací místnosti a prostory stálých služeb," uvedla vrchní komisařka Zuzana Součková.

Policie se také evidentně naučila základům marketingu. Rekonstruované a zútulněné služebny totiž honosně nazývá „kontaktními a koordinačními centry". Mají zlepšit dostupnost policie a být také místem, odkud se budou řídit složky integrovaného záchranného systému v případě mimořádných událostí.

Jen rekonstrukce zmíněných služeben v Pardubickém kraji vyšla na téměř 21 milionů korun. Pětaosmdesát procent nákladů však pokryly evropské dotace.

Ve všech krajích v zemi policie zatím za využití evropských dotací otevřela 162 kontaktních a koordinačních center a celkové náklady dosáhly více než 474 milionů korun. Počítá se s tím, že vznikne 291 takových center ve dvou etapách.

Služebny slibují moderní vybavení

- Recepce nebo čekárna: prostory ke shromažďování lidí, prvotnímu kontaktu s policií a podávání základních informací o nastalé situaci. Jsou uzpůsobeny tak, aby veřejnost nepřicházela do styku se zadrženými osobami a mají působit antistresově. Recepce jsou vždy vybaveny: nábytkem v jednotném designu, obrazovkou s aktuálními informacemi jakéhokoli charakteru a panely s informačními tiskovinami;

- Sociální zařízení včetně toalet pro vozíčkáře a přebalovacího pultu,  jednací místnost, která má být vybavena dvěma počítači a prostory stálé služby policie;

- Vybavení informační a komunikační technikou, napojené na centrální policejní a záchranářské databáze a informační systémy veřejné správy. Vše je s bezbariérovým přístupem, na pozicích recepčních jsou zaměstnáváni invalidé.

Autor: Kamil Dubský, ČTK

28.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Dorost si prožil poločas hrůzy

Ilustrační fotografie.

Lékaři: Lidé podceňují očkování proti klíšťové encefalitidě

Boj o život kočky dopadl dobře, hasiči zachránili nešťastnou Mařenu

Česká Skalice - Na zdejší poměry velmi raritní výjezd absolvovali v pondělí odpoledne českoskaličtí dobrovolní hasiči. Záchrana z výšky se totiž v České Skalici nekoná příliš často.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Střelným prachem se na úvod šetřilo jen ve Velichovkách

Náchodsko - Fotbalový Jopeco Okresní přebor mužů má za sebou úvodní mistrovské kolo.

Právě jsme se narodili - srpen 2017

Náchodsko - Vítáme nová miminka na Náchodsku. Podívejte se na fotogalerii novorozenců, kteří v přišli na svět v náchodské porodnici v srpnu roku 2017. Šťastným rodičům gratulujeme.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení