VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tomáš Zdechovský: Politik nesmí ztratit kontakt s běžným životem

Brusel/ Hradec Králové - Uplynuly dva roky volebního období současných poslanců Evropského parlamentu. Nejaktivnějším českým europoslancem je Tomáš Zdechovský (EPP, KDU-ČSL)  který se umístil na 14. místě ze 751 možných. Co musel udělat, aby takové hodnocení získal?

24.7.2016
SDÍLEJ:

Europoslanec Tomáš Zdechovský.Foto: Archiv

Žebříčky aktivit měří, kolik člověk pronesl proslovů na plénu, položil parlamentních otázek, podepsal návrhů usnesení. Hlídá se i účast na jmenných hlasováních a přítomnost na projednáváních. Nejvíce bodů je za předkládání zpráv zpravodajem a navrhování stanovisek. „Nicméně je potřeba, aby se občané zajímali hlavně o konkrétní výstupy," podotýká europoslanec. Pokud chce podle něj někdo v EP skutečně něco prosadit, musí být aktivní. „Já se například  hodně zajímám o dotace, ať už jde o rady starostům, jak tyto peníze co nejefektivněji využít nebo prověřování zakázek. V rámci práce pro výbor pro občanské svobody, spravedlnost a vnitřní věci navštěvuji uprchlické tábory a evropské agentury, abych se na vlastní oči přesvědčil o situaci na místě a mohl adekvátně informovat nejen kolegy, ale i veřejnost."

Za svůj největší úspěch Tomáš Zdechovský považuje písemné prohlášení požadující zavedení jednotného evropského systému pátrání po pohřešovaných dětech, kde byl jedním z hlavních iniciátorů a které se stalo nejúspěšnější písemnou deklarací od roku 2011. „Více než z podpisů mám ale radost ze samotného zavedení, protože je to věc, která je skutečně užitečná," dodává.

Europoslanec se snaží plnit předvolební sliby v oblasti transparentnosti a bojovat proti různým podvodům, ať už se jedná o stáčení kilometrů nebo podvody s DPH a nezapomíná ani na svůj kraj.

„Myslím si, že pokud chce politik dobře dělat svou práci, nesmí s občany a běžným životem ztratit kontakt. Podnětné bylo např. setkání s podnikateli z Broumovska, které trápí omezení na hraničních přechodech. Nebo vzpomínám na podnikatele z Hradce Králové, který se na mě obrátil v roce 2014, že dostal v Nizozemí neoprávněně pokutu 4000 euro. Naši právníci mu napsali odvolání a on dostal peníze zpět. To je krásná ukázka toho, že se dá i konkrétně pomáhat.

Tomáš Zdechovský má radost také z toho, že se po  intenzivním vyjednávání, které inicioval a vedl, ČR podařilo získat výjimku, díky níž nepřijde o eurodotace ve výši několika miliard českých korun. Na tyto peníze původně Česko nemělo mít nárok, protože dlouhé roky nezměnilo pravidla pro posuzování vlivu staveb na životní prostředí, tzv. EIA. Příští rok tak může začít stavba dálnic D11 a D35.   (ot)

Autor: Redakce

24.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační snímek.

Při nehodě dodávky zahynul mladý muž

PO POSTUPU České Skalice (v zeleném) budou patřit do okruhu letošních postupových favoritů hráči Velké Jesenice (v modrém).

Hronov má opět postupové choutky

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Více cyklistů je pro stát přínosnější než množství politiků

Náchodsko - Zemička, která se dá projet za tři dny na kole, nepotřebuje tolik politiků, kteří ji „spravují“. Tato myšlenka, která by určitě našla nemalé množství zastánců, se stala mottem cyklistického výletu napříč Čechami ze severu na jih.

Automatická převodovka řidiče vytrestala, málem utopil auto v Rozkoši

Česká Skalice - Jen malý kousek od nedobrovolného koupání se včera dopoledne kolem půl desáté (čtvrtek 17. 8.) ocitl řidič osobního automobilu, který sjel téměř do přivaděče přehradní nádrže Rozkoš.

Žiláka pohltilo MTB enduro

Teplice nad Metují - MTB enduro je raketově šířící se odnož závodů na horském kole, v němž se snoubí všechny krásy jízdy na biku s tím rozdílem, že v závodě jde o měřené (erzety) a neměřené (transfery) úseky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení