VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výluka mezi krajskými městy naplánovaná na září? Bravo...

Pardubice/Hradec Králové  - Přerušení vlakové dopravy mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se kryje se začátkem školního roku. Kdo zaspal?

28.8.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Co vše se buduje
• 3. 6. 2014 došlo k předání stavby zhotoviteli, v úterý se uskutečnil první kontrolní den. Je připravena přeložka optického kabelu, který je nyní veden ve stopě budoucí druhé koleje. Podél trati se připravují základy pro budoucí trakční vedení.
• Od 1. do 10. 9. 2014 je naplánována nepřetržitá výluka. Poté budou zahájeny přípravné práce pro podchod ve Stéblové. 
• Další úseky modernizace se připravují. 

• Výsledkem má být v září 2015 dvoukolejná trať.

Navzdory dlouholetému plánování se Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) trefila s výlukou mezi Hradcem a Pardubicemi do prvních dvou týdnů v měsíci září.

Důvod? „Práce na zdvoukolejnění trasy mezi městy nabraly zpoždění. Výluka měla být původně v srpnu, rozhodně ne v září," sdělil nám pracovník obeznámený se stavbou, který si s ohledem na své zaměstnání přál zůstat v anonymitě.

Cestující na trase mezi krajskými městy tak čeká první dva týdny v září zkouška trpělivosti. Výluka se totiž trefí do období, kdy po relativním klidu prázdnin do vlaků přibývají navíc stovky studentů.

Asi česká logika

Zatímco podle SŽDC nejde o tak velký problém a existují i rušnější dny, oslovení cestující projevují poněkud méně pochopení.

„Přijde mi to k nepochopení, kdo to plánuje a jak a že zrovna v září. Je to asi ona pověstná česká logika," podivovala se Šárka Elefantová.

„Vlaky využívám hlavně cestou z práce, protože je to pohodlnější. Narvaných autobusů plných studentů se už nemůžu dočkat," dodala Šárka Elefantová.

„O tom, jestli jsou první dva zářijové týdny nejhektičtějším obdobím, nechci polemizovat, silné období z pohledu přepravy cestujících jsou například také prázdniny, svátky vánoční a velikonoční," reagoval Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC na otázku Deníku, zda práce nešly naplánovat na termín, který by postihl méně cestujících.

„Stavby tohoto rozsahu se připravují s několikaletým předstihem, zatím všechny práce pokračují dle harmonogramu, který byl vybrán i s ohledem na technologické postupy a nutné technologické přestávky," popřel informace o zpoždění stavby Illiaš.

Kolika cestujících se nakonec výluka dotkne, jde jen těžko odhadnout. Kromě tisíců cestujících mezi krajskými městy se zpoždění přenese i na desítky spojů navazujících v obou směrech.

K začátku školního roku dáreček

Povedený dáreček v podobě dvoutýdenní výluky mezi Pardubicemi a Hradcem, který si Správa železniční dopravní cesty připravila přímo na začátek školního roku, je na vlakových nádražích v obou krajským městech po celý týden tématem číslo jedna.

Jelikož je zpráva o přerušení dopravy v budovách vystavena až od čtvrtka , pracovníci na informacích nestačili celý týden řešit dotazy zmatených cestujících.

„Výluka začíná prvního září po osmé hodině, končit by měla 10. září. Nemůžeme ale vyloučit, že potrvá déle. Vše závisí na tom, zda se práce nezdrží," naznačila možné další komplikace se stavbou druhé koleje pracovnice informačního centra na hradeckém nádraží.

Potěší hlavně středoškoláky

Termín výluky v nešťastném termínu vzbuzuje nevole hlavně u středoškoláků, kteří denně mezi krajskými městy přejíždějí. „Vůbec nevím, jak to budu řešit, ale radost rozhodně nemám. O výluce jsem nic netušil a prvního září bych byl asi velmi překvapený," nezastíral údiv Karel Mašek z Pardubic, který studuje Střední průmyslovou školu stavební v Hradci.

Cesta delší o půl hodiny

„Mezi Pardubicemi a Hradcem pendluji každý den kvůli práci. Nedokážu si představit, jak náhradní autobusové spoje zvládnou pobrat ten zářijový nával cestujících, který se rok co rok opakuje," postěžovala si Deníku také Markéta Strnadová.

Cestující se budou muset vyrovnat i s faktem, že náhradní autobusy budou do obou krajských měst přijíždět zhruba o 25 až 35 minut později. Cesta se jim tedy značně protáhne.

Autor: Veronika Skřivanová,

28.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační snímek.

Při nehodě dodávky zahynul mladý muž

PO POSTUPU České Skalice (v zeleném) budou patřit do okruhu letošních postupových favoritů hráči Velké Jesenice (v modrém).

Hronov má opět postupové choutky

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Více cyklistů je pro stát přínosnější než množství politiků

Náchodsko - Zemička, která se dá projet za tři dny na kole, nepotřebuje tolik politiků, kteří ji „spravují“. Tato myšlenka, která by určitě našla nemalé množství zastánců, se stala mottem cyklistického výletu napříč Čechami ze severu na jih.

Automatická převodovka řidiče vytrestala, málem utopil auto v Rozkoši

Česká Skalice - Jen malý kousek od nedobrovolného koupání se včera dopoledne kolem půl desáté (čtvrtek 17. 8.) ocitl řidič osobního automobilu, který sjel téměř do přivaděče přehradní nádrže Rozkoš.

Žiláka pohltilo MTB enduro

Teplice nad Metují - MTB enduro je raketově šířící se odnož závodů na horském kole, v němž se snoubí všechny krásy jízdy na biku s tím rozdílem, že v závodě jde o měřené (erzety) a neměřené (transfery) úseky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení