Znovu se o tom přesvědčil správce parkovacího systému v Hradci Králové, firma Atol. Kvůli různým podnikavcům musí po roce měnit pravidla pro vydávání parkovacích karet. Záměr v úterý schválili hradečtí radní.

„Při sestavování původních pravidel nikdo nepředpokládal takovou míru kreativity zákazníků. Došlo to až tak daleko, že jsme museli na jaře kvůli velkému počtu vydaných karet zastavit prodej v centru města a v Labské Kotlině. Na desítky žadatelů se přitom vůbec nedostalo,“ uvedl šéf Atolu Dušan Čížek.

Dříve firma prodávala první karty pro první auto žadatele a až pak vydávala dražší karty pro jeho další auta. Někteří řidiči ve snaze ušetřit raději převedli své vozy na ostatní členy domácnosti, a platili tak vždy cenu za první kartu. Rozdíl například v centru města je 1800 korun za kartu.

„Pak jsme tu měli ale také případy, kdy se podnájemníci domluvili s majitelem bytu, ten jim sepsal fiktivní nájemní smlouvu, a oni si pak kupovali první karty. V jednom případě šlo najednou o osm lidí,“ řekl Dušan Čížek.

Zabránit podvodům chce firma Atol tak, že při obnově karet bude prodávat první kartu pouze pro první vůz v dané bytové jednotce. „Všem žadatelům o druhou kartu doporučíme plochu v parkovacím domě Katschnerka. Dnes tam máme vydaných asi 120 karet a přes 200 rezervací. Ale předpokládáme, že rezidentů bude zhruba 400. Pro hosty však ještě stále zbydou stovky míst,“ slibuje Čížek.

Firma v úterý také „odtajnila“ výsledky hospodaření. Atol za prvních šest měsíců roku utržil zhruba 21 milionů korun, z toho 12,5 milionů vybral na parkomatech. Na úhradu provozních nákladů šlo 48 % výnosů. Zisk firmy byl osm milionů. „Nejsou tam zahrnuty splátky úvěru, úroky a odpisy za Katschnerku. Zisk by byl téměř nulový.“