Po regionu budeme od neděle 13. prosince jezdit v modernějších a také rychlejších vozech než doposud, krize se ovšem podepsala na frekvenci spojů.

Pocítí to hlavně cestující v Královéhradeckém kraji, kde ubude téměř desetina všech dosavadních vlaků. A to prakticky na všech tratích, nejenom těch lokálních. Poznají to i lidé na nejvytíženější trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, kde bude narušena taktová doprava. Škrty odnesly především málo vytížené spoje v dopoledních a večerních hodinách a o víkendech.

„Málo využívané regionální spoje, které jezdí v současném jízdním řádu v sobotu, v neděli a v dopolední a večerní době, budou na základě jednání s Královéhradeckým krajem omezeny. Celkový objem regionální dopravy v novém jízdním řádu poklesne o 8,5 %. Na dvou tratích je doprava vedena prozatím do 13. března 2010 (tratě Kopidlno – Dolní Bousov a Opočno pod Orlickými horami – Dobruška),“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Na trati mezi Prahou, Hradcem Králové a Letohradem ubude rychlíků, zhorší se rovněž spojení do Polska.

Na druhé straně však České dráhy slibují zlepšení návaznosti spojů a nasazení dalších moderních vozů Regionova na lokální tratě, například mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem budou tvořit 90 procent všech spojů. A z Pardubic do Prahy začnou dvoupatrové soupravy CityElefant zajišťovat všechny osobní vlaky.

Například na hlavním koridoru se zrychlí i jízdní časy. Za 60 minut trasu z Prahy do Pardubic zvládnou nově i vlaky EC a IC, rychlíky prakticky nepůjdou přes 1.15 hodiny. Je to hlavně díky otevření „Nového spojení“ v Praze, od prosince všechny vlaky budou přijíždět po moderní trase na pražské hlavní nádraží, a odpadne tak i pendlování metrem do Holešovic na jiné dálkové spoje.

„Vlaky SC Pendolino mezi Prahou, Pardubicemi a ostravským Svinovem nově pojedou prakticky po celý den v dvouhodinovém intervalu,“ dodal mluvčí Šťáhlavský.

V Pardubickém kraji navíc regionálních spojů ubude jen minimum, a to prakticky pouze na dvou tratích – z Heřmanova Městce do Prachovic a mezi Moravskou Třebovou a Chornicí. Na jiných úsecích, například mezi Chocní a Náchodem, se naopak nabídka spojů zlepší.

Více o změnách jízdních řádů v Královéhradeckém kraji čtěte ZDE, na Hradecku ZDE.
Změny v dálkové dopravě vlaků najdete podrobně ZDE.
Více o mezinárodní dopravě čtěte ZDE.