Podle slov tajemníka MěÚ Petra Tyče je hlavním důvodem tohoto rozhodnutí snaha více ochránit historickou část města.

Hory zůstávají

„Autobusová doprava má negativní vliv na povrch Husova náměstí, které se nachází na nestabilním skalním podloží a jílovém podkladu. Kvůli ní je dále částečně narušena také statika některých domů,“ podotkl Tyč. Ten také upozornil na to, že zastávky linek, jež pokračují z Nového Města nad Metují na hory, budou na Husově náměstí zachovány. Autobusy však v centru už nebudou, jako je to nyní, zajíždět až k podloubí, ale pohyb jim bude povolen pouze po komunikaci vedoucí napříč náměstím.


Přemístění autobusových zastávek je jednou z částí nedávno schválené studie, která bude v budoucnu kompletně dopravně řešit lokalitu náměstí Republiky a parkování v ulici Komenského.


„V letošním roce zde dojde pouze k přesunu zastávek a k vytvoření dopravního značení s tímto úkonem souvisejícího. Poté bude asi jeden rok probíhat zkušební provoz, který nám odhalí negativa i pozitiva rozhodnutí,“ informoval nás Tyč. „Stavební práce by v této lokalitě byly započaty až další rok, a to vytvořením zálivu pro autobusy,“ doplnil.

Řešit parkování

V budoucnu má město v plánu řešit na náměstí Republiky a v přilehlé části ulice Komenského také problematiku parkování. I když se zde již nacházejí dvě parkovací plochy v těsné blízkosti MěÚ, míst k odstavení aut je zde stále nedostatek. V této lokalitě totiž kromě Městského úřadu funguje také pošta, obchody atd.


Podle Tyče je cílem rozšířit současné šikmé parkování v ulici Komenského poblíž Rychty tak, aby pokračovalo dál podél základní školy směrem k náměstí Republiky.


„S těmito plány by však souvisely další velké investice. U školy by byl větší hluk, a tak by muselo dojít k výměně oken, k vytvoření přístupu do budovy z druhé strany ap.,“ sdělil Tyč. Dodal, že realizace plánovaného parkování je navíc podmíněna vytvořením přeložky stávající silnice 1/14, neboť nyní by automobily vycouvávaly do silnice první třídy, což by bylo nebezpečné.