Jedním ze závěrů skupiny je také žádost, aby ministerstvo na příští rok vyčlenilo 230 milionů korun na přípravu staveb obchvatů. Řekl to vedoucí pracovní skupiny poslanec Jiří Štětina.

Za další prioritu Štětinova skupina označila pokračování stavby dálnice D11 k hradecké čtvrti Plotiště a dál do Jaroměře. Stejnou váhu skupina dala výstavbě rychlostní silnice R35 z Hradce na Vysoké Mýto.

PODÍVEJTE SE VE FOTOGALERII NA POSLEDNÍ BLOKÁDU NÁCHODA

Nejpřipravenější je nyní stavba obchvatu Paky. Podle ministra mají před stavbou dálnic prioritu právě obchvaty měst a obcí, vedle toho si dal Bárta za svůj cíl dokončení D11 do Hradce.

Z tohoto titulu jsou pravděpodobné i priority v Pardubickém kraji: obchvaty Chrudimi a Vysokého Mýta, a dále pak potřebná modernizace průtahu Pardubicemi kolem Parama.

V SOUVISEJÍCÍCH ČLÁNCÍCH VPRAVO NAJDETE DALŠÍ INFORMACE

Nejpotřebnější obchvaty na východě Čech

• Náchod – Město ucpané tranzitem do Polska. Protestní blokády občanů doposud ničemu nepomohly. Obchvatu nyní svitla naděje, ale za cenu úspor: plánované dva tunely (Kramolna a Dolní Radechová) buď nebudou vůbec, nebo aspoň kratší. Takto má ale šanci na brzkou výstavbu.
• Chrudim – Jedno z nejucpanějších měst země, ani zde nepomohly blokády aktivistů. Obchvat má smysl jen tehdy, pokud se postaví v celé délce (i kolem Slatiňan). Jinak se problém pouze přesune z jedné strany města na druhou.
• Pardubice – Přestavba zoufale ucpané křižovatky Paramo na obchvatu města, společně s nedalekou křižovatkou Trojice u nádraží ČD. Sotva kilometrový úsek je velmi náročný finančně i technicky. Pardubicím by rovněž pomohla výstavba jihovýchodního a severovýchodního obchvatu.
• Jaroměř – Platí totéž co v Chrudimi: bez navazujícího úseku do Hradce Králové značně postrádá smysl.
• Hradec Králové – Město plánuje již několik let stavbu severní tangenty a jižního obchvatu města.
• Další potřebné obchvaty: Nová Paka (nehodový úsek I/16), Lázně Bohdaneč (tranzit na D11), Vysoké Mýto (přetížená I/35)…

(čtk, kim)