Opravy měly původně skončit rekonstrukcí silnice. O to, aby se celá akce dotáhla až do konce, se zasloužil především místostarosta Jaroměře František Vrabec.


„Víte, jak to je, když se něco odloží na neurčito. Připadalo mi nesmyslné, aby opravy skončily dvacet metrů před mostem, proto jsem se snažil rekonstrukci mostu prosadit,“ sdělil Deníku místostarosta. Silnice byly opravovány roku 2005 až 2006. Ve spolupráci se Správou a údržbou silnic v Hradci Králové se nakonec našly finanční prostředky v krajském rozpočtu i na most, který by už dlouho silný nápor nevydržel. Denně tudy projede neuvěřitelných šest tisíc vozidel, což byl hlavní argument místostarosty.


Se samotnou realizací mostu se začalo v březnu minulého roku. Rekonstrukce probíhala velice hladce nejen s podporou obyvatel, ale také řidičů a například i dopravní společnosti Orlobus. Ta byla ochotna prodloužit své trasy přes objízdné cesty, aniž by zvýšila jízdné. „Velice bych chtěl poděkovat všem, kteří se na realizaci mostu podíleli,“ říká František Vrabec.


Během prací na mostě řidiči využívali objízdnou trasu přes Průmyslovou ulici a provizorní most, který byl postaven vedle mostu původního. Nový most má historický vzhled, který přesně zapadá do pevnostního města.


Přes řeku Metuji zde „vyrostl“ již třetí most ve své historii. První vznikl při dokončování prací na pevnosti v roce 1785, byl dřevěný a vydržel dlouhou dobu. Až roku 1939 byly Metujský i Labský most opatřeny železobetonovou konstrukcí.


„Přál bych si, aby nový most vydržel desítky let, stejně jako ten první, původní,“ dodává František Vrabec.

(Markéta Volfová)