Přesto každý den městem projíždějí kamiony, které obchvat nevyužívají a ani nezásobují zdejší obchody. Projedou přes střed města, odbočí do Jiráskovy ulice, přes Zlíč si to namíří na Červený Kostelec a dále na sever náchodského okresu.

Důvod je jediný: vyhnout se mýtné bráně před Vysokovem. Tuto cestu využívají zejména polští řidiči kamionů. Jeden z nich, z dopravní společnosti z Nowe Rudy, jak stálo napsáno na dveřích kabiny vozidla, zastavil dokonce na autobusové zastávce na Husově náměstí a do potravin Verner si odskočil koupit něco na zub. Pryč byl deset minut a blokoval místo určené pro autobus. „Jen jsem si šel koupit něco k jídlu,“ vysvětloval řidič. Na otázku, proč nejel po obchvatu se vymlouval, že přehlédl odbočku u Velkého Třebešova. „Vím, že tady máte obchvat, ale já jsem zvyklý jezdit tudy,“ řekl řidič, který se představil jako Piotr. Mimo diktafon uvedl, že se chtěl vyhnout mýtné bráně.

Podle starosty Tomáše Hubky se řešení průtahu města bude odvíjet od dokončení koncepce dopravy, která se bude mimo jiné týkat i místních komunikací.

Obchvat města sice vyřešil dopravu ve městě, přesto přes centrum občas jezdí kamióny

„Komunikace na průtahu městem bude opravena současným majitelem, kterým je Ředitelství silnic a dálnic. Po rekonstrukci bude převedena do majetku města a stala by se z ní místní komunikace,“ sdělil Deníku starosta Hubka.

V této souvislosti je už připraven projekt, který vytvořila projekční kancelář podílející se na stavbě obchvatu. Jsou také vyčleněny finanční prostředky na rekonstrukci, jejíž náklady dosáhnou výše zhruba 30 milionů korun.

„S opravou by se mělo začít, jakmile to dovolí klimatické podmínky s tím, že během letních měsíců bude rekonstrukce dokončena,“ nastínil Hubka.
Koncepcí dopravy ve městě se zabývá dopravní komise. Radní budou muset jednat ještě s Dopravním inspektorátem Náchod.

„Měli bychom si stanovit podmínky, co je možné na území města provést. Rádi bychom osadili značky tak, aby do města kamiony nejezdily. Výjimkou by měly být automobily zásobování, to je náš cíl,“ prohlásil starosta.

Přestože většina kamionů jezdí po novém obchvatu, starosta konstatoval, že některé z nich jezdí přes Zlíč, aby se řidiči vyhnuli mýtné bráně. „Budeme usilovat o to, aby byla těžká nákladní doprava úplně vytlačena z města. I když se doprava ve městě zprovozněním ochvatu hodně zlepšila, občas kamion přes centrum projede. Kamiony obtěžují občany v Jiráskově ulici a ve Zlíči,“ připustil starosta.

Po odklonění dopravy na obchvat panovaly mezi obyvateli obavy, aby se město Boženy Němcové „neumrtvilo“. Tyto prognózy se však nenaplnily. „Ještě před dokončením obchvatu kamiony v centru města stejně nezastavovaly, ale jenom projížděly. Nemám žádné signály, že by omezením dopravy byly omezeny tržby v obchodech,“ dodal Tomáš Hubka.