Měla by nahradit stávající domovní knihu a zároveň zjednodušit ubytovatelům administrativu s vedením současných dokumentů. Těmi jsou domovní kniha pro Město Pec pod Sněžkou a domovní kniha pro cizineckou policii.

Karta hosta má sloužit i jako reklamní pouták pro turisty ubytované v horském středisku a samozřejmě nabízet slevy u poskytovatelů služeb. „Inspirovaly nás příklady ze zahraničí, kde je Karta hosta běžným produktem měst a obcí,“ deklarují zástupci Pece pod Sněžkou. Například v Německu a Rakousku prostřednictvím propagačních materiálů vysvětlují hostům, proč musí platit rekreační poplatky, ale také to, co za ně hosté naopak získají zpět.
Příkladem jsou slevy z ceny ubytování, slevy balíčku dalších služeb, slevy na vstupném. Některé služby jsou v zahraničí v rámci karet dokonce zcela zdarma.

Klíčem k cenovým úlevám je právě osobní Karta hosta, která mu slouží po celou dobu pobytu. Finančními úlevami jsou návštěvníci dobře motivováni a postupem času hosté v recepci kartu, evidovanou pořadovým číslem, dokonce i sami vyžadují.

V Peci pod Sněžkou bude možné už od 1. července čerpat řadu slev. Například na jízdy lanovou dráhou z Pece – na Sněžku, rozmanité služby Happy Hill Sochor, Relaxparku, Monkey Parku, hotelu Horizont, infocentra Turista, Galerie Veselý výlet, hotelu Energetik a dalších subjektů. Aktualizované slevy budou zájemcům postupně k dispozici například na webové stránce www.pecpodsnezkou.cz/karta–hosta.

Město si od zavedení novinky slibuje efektivnější kontrolu rekreačních poplatků, zvýšení příjmů do rozpočtu a z toho vyplývající vyšší investice do cestovního ruchu a kultury. Díky podpoře vícedenních hostů získají vyšší obsazenost lůžek i majitelé penzionů a hotelů.