VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Když přijíždí návštěvy, za silnice se stydí

Náchodsko – Řidiči nadávají, jak jim kolo každou chvíli narazí v nějaké z děr. Ani cestující v autobuse někdy nemají komfort, protože autobus po hrbolatých silnicích poskakuje a kymácí se. Se stavem silniční sítě nejsou spokojeni ani mnozí výrobci a podniky v regionu, neboť jim dopravu a byznys vůbec neulehčuje.

5.3.2013
SDÍLEJ:

Náchodská ulice v Novém Městě nad Metují.Foto: Deník/ Pavel Bednář

Třeba když se uchází o zakázky a navštěvují je zahraniční partneři.

„Silnice v našem regionu jsou přetížené, mnohdy rozbité, protože se pořád dokola flekují. Například v průmyslové zóně v Červeném Kostelci, kde pracuje v několika firmách zhruba tisíc pracovníků a dalších několik set v navazujících činnostech, tak je silnice zcela nepřiměřeně úzká a na některých místech na okraji vozovky se navíc propadá do příkopu. Když se potkávají dva kamiony, je to velmi nebezpečné," popisuje Jan Tichý, generální ředitel společnosti Saar Gummi Czech, která má závody v Červeném Kostelci a ve Velkém Poříčí.

Místo flekování pořádné opravy

Podle něj by receptem bylo místo „flekování a nicnedělání" prostě každý rok zcela zrekonstruovat několik kilometrů silnic tak, aby byla zajištěna alespoň generální obnova komunikací v cyklu zhruba dvaceti let. Konečně by se podle něj měla dopravní obslužnost v regionu začít řešit systémově.

Dopady stávající podoby cest na firmy jsou podle Jana Tichého negativní, i když přímo vyčíslit to nelze. Třeba před nedávnem se v závodě společnosti objevila delegace vedení nákupu automobilového koncernu VW a Škody Auto. Podle Tichého se ve firmě vždy stydí, když taková návštěva přijede, jak obtížné sem vede dopravní spojení a v jakém je stavu. „Až budou tito lidé přemýšlet, jaké zakázky nám dají příště, tak logistické věci, jako nedotaženost dálnice do naší blízkosti a mizerný stav lokálních silnic, nás budou bohužel znevýhodňovat," vysvětluje Tichý.

Stav komunikací se nelíbí ani výrobci šitých dílů pro automobilový průmysl výrobnímu družstvu Sněžka Náchod.  „Stává se, že má přijet návštěva a volá, že už u nás mohla být, ale jede už hodinu z Hradce Králové do Náchoda a ještě není ani v půli cesty. Bohužel když sem jede zahraniční návštěva, která přemýšlí o tom, začít s námi nějaký byznys, a zažije na cestě tohle, tak to rozhodně jeho myšlení posune někam, kam nechceme. My tady pak musíme říkat, že dostupnost bude lepší," říká předseda Sněžky Miloslav Čermák.

V dnešní době, kdy se automobily už tolik nevyrábí na sklad, se Sněžka musí přizpůsobovat objednávkám na dodání výrobků během několika málo dnů. V jeden den přijde objednávka, další den už se šije a za dva tři dny musí být výrobek ve fabrice.

„Pokud chce někdo dělat takový byznys a vůbec byznys, tak předpokladem je, že k fabrice vede slušná silnice a nákladní automobily nebudou stát v kolonách a celkem rychle dopraví zboží, kam je potřeba. To je obrovský hendikep Náchoda. Není tajemstvím, že silnice z Hradce do Náchoda je jedna z nejhorších v republice," dodává Čermák.

Připomíná, že chybí protažení dálnice pokud možno až do Jaroměře a vybudování obchvatu Náchoda. „Pokud tohle neumíme rychle dát do nějakého solidního stavu, tak vždy budeme trpět tím, že máme hendikep ve špatné dostupnosti. Pokud bych mohl přerozdělovat, tak první, co bych udělal, že bych dal tyto věci do pořádku. Tím by se nám podnikání v lokalitě Náchodska a Broumovska zlepšilo a zrychlilo," říká Miloslav Čermák.

Autor: Pavel Bednář

5.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační snímek.

Při nehodě dodávky zahynul mladý muž

PO POSTUPU České Skalice (v zeleném) budou patřit do okruhu letošních postupových favoritů hráči Velké Jesenice (v modrém).

Hronov má opět postupové choutky

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Více cyklistů je pro stát přínosnější než množství politiků

Náchodsko - Zemička, která se dá projet za tři dny na kole, nepotřebuje tolik politiků, kteří ji „spravují“. Tato myšlenka, která by určitě našla nemalé množství zastánců, se stala mottem cyklistického výletu napříč Čechami ze severu na jih.

Automatická převodovka řidiče vytrestala, málem utopil auto v Rozkoši

Česká Skalice - Jen malý kousek od nedobrovolného koupání se včera dopoledne kolem půl desáté (čtvrtek 17. 8.) ocitl řidič osobního automobilu, který sjel téměř do přivaděče přehradní nádrže Rozkoš.

Žiláka pohltilo MTB enduro

Teplice nad Metují - MTB enduro je raketově šířící se odnož závodů na horském kole, v němž se snoubí všechny krásy jízdy na biku s tím rozdílem, že v závodě jde o měřené (erzety) a neměřené (transfery) úseky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení