Jednou z oblíbených náchodských cyklostezek je ta, jež vede z Bražce do Pekla. „O tom, jak je tato komunikace vytížená se můžou všichni přesvědčit třeba o víkendech, kdy je nutné dbát maximální pozornosti všech účastníků provozu, aby nedošlo mezi sebou ke zranění,“ řekl nám jeden z našich čtenářů Roman Vávra. Toho však zaráží fakt, že takto pěkné dílo není pravidelně udržované.

„Krajnice nejsou sečené, keře a tráva se naklánějí do vozovky a tím se značně zúžuje profil. Komunikace se tím stává nebezpečnější,“ uvádí Vávra. Stavba, která stála miliony korun, se tímto podle něj velice znehodnocuje.

Jak nám řekla Nina Adlof, tisková mluvčí náchodské radnice, sečení trávy v různých lokalitách v Náchodě je všeobecně problematické z důvodu vysokých nákladů.

„Je zpracován pasport zeleně, podle kterého úprava jednotlivých pozemků sečením probíhá,“ uvádí Nina Adlof. „Sečení a údržba zeleně vůbec je činnost značně finančně náročná a jsme si vědomi, že někde by bylo dobré posekat třeba i třikrát za sezonu,“ přiznává tisková mluvčí Adlof. Podle ní je to však otázkou priorit a finančních prostředků. Vzhledem k probíhající krizi a očekávaným nižším příjmům z vybíraných daní, se prý i město Náchod snaží šetřit.

„Je pochopitelné, že se to neobejde bez viditelných dopadů. Nicméně cyklostezka do Pekla a pozemky v bezprostředním sousedství patřící městu budou v těchto chvílích v pořádku,“ ujistila nás tisková mluvčí města.

Jak nám řekl Richard Hrachový z odboru životního prostředí Městského úřadu v Náchodě, všechny cyklostezky na území Náchoda a jeho okolí jsou v pasportu údržby zeleně vedeny jako komunikace a tak jsou také udržovány.

„Jejich okraje jsou sečeny dvakrát do roka a to v době sečení lučních trávníků, což je v červnu a na počátku září. Na četnější údržbu okrajů komunikací sečením není v rozpočtu na údržbu zeleně dostatek peněz. Je pravdou, že jsme v letošním roce nestihli posekat všechny luční trávníky během června a jejich sečení bude dokončeno tento týden,“ uvedl Prachovský.

Jak dodal, letošní dostatek srážek, a tím vhodných podmínek pro růst trávy zapříčinil, že luční trávníky dorostly do velké výšky a pod vlastní tíhou a tíhou vody přepadly do komunikací, čímž zúžily jejich průjezdní profil.

„Po letošní zkušenosti budeme objednávat první sečení cyklostezek již na konci měsíce května, abychom zajistili pro cyklisty jejich bezproblémové užívání,“ zakončil Richard Prachovský.

(Věra Sýkorová)