VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé se bojí, že průmysl a cesta jim vezmou klid

Červený Kostelec - Silniční koridor navržený přes klidovou zónu a rozšíření průmyslové zóny k hustě obydlené části města. Tyto návrhy v novém územním plánu města se vůbec nelíbí obyvatelům bydlícím v těch částech, kterých by se to dotklo.

15.3.2014
SDÍLEJ:

NAD NOVÝM ÚZEMNÍM PLÁNEM obyvatelé Červeného Kostelce z lokalit, kde má dojít ke změnám, živě diskutovali.Foto: DENÍK/ Jiří Mach

S návrhem nového územního plánu předstoupil v tomto týdnu před veřejnost jeho autor architekt Ladislav Komrska. Na prezentaci do kina Luník přišlo kolem padesáti obyvatel města a zejména ti, které by změny v plánu mohly podstatně zasáhnout. Vše probíhalo v klidu, než došlo na koridor a rozšíření průmyslové zóny. To část obyvatel, bydlících v této oblasti, nadzvedlo ze sedadel. Následně vysvětlili, co se jim konkrétně nelíbí.

Místo na samotě by bydleli u silnice

„Bydlíme ve Lhotě u Červeného Kostelce, v klidové zóně, a tady jsme se dozvěděli, že by okolo našich domů měl vést silniční koridor, který by odklonil nejen veškerou dopravu z města, ale stáhl by i tranzitní dopravu. Dnes tam jsou louky, les a pár domků, ve kterých bydlíme. V současné době tam je klid, samota, kde pramení voda, a máme tam studny. Jsou tam také mokřady a nádherná příroda. Z tohoto důvodu jsme si tuto lokalitu vybrali k bydlení, abychom měli klid," vysvětlovali společně rodiny Martínkových, Krejbichových, Ralhovských a pan Sedláček.

Bojí se, že přijdou o vodu ze studní

Podle návrhu nového územního plánu je v místech poblíž jejich bydliště totiž zakreslený silniční koridor. V případě jeho vybudování by se zdejší obyvatelé místo nyní klidné samoty rázem ocitli přímo u hlavní silnice. S výhledem na desítky projíždějících aut se však nikdo ani trochu probouzet nechce. Proto jsou všichni tak rezolutně proti tomuto návrhu.

„Nelíbí se nám to. Když tam najedou bagry, tak nám nikdo nezaručí, že nepřijdeme o vodu ve studnách. Už se část vody ztratila, když se tam dělala přeložka plynu, a to nebylo vůbec tak hluboko do země," rezolutně všichni návrh odmítli.

Ještě dodali: „Jediné, co je dobré, tak že nás s tímto návrhem seznámili předem a můžeme k tomu podat připomínky. Je samozřejmé, že toho využijeme a toto řešení všichni společně napadneme. Stačí, že tam vede železniční trať. Na tu jsme si zvykli, ale mít z druhé strany ještě hlavní silnici, tak to už je příliš. Začalo se tam také s novou výstavbou a nikdo neupozornil na to, že by se počítalo se záměrem postavit v těchto místech silnici. Teď to tedy napadneme a přijdeme na další projednávání zjistit, co se s tím udělalo."

Návrh na rozšíření průmyslové zóny v obytné části města okolo Řehákovy ulice, která je silně zastavěná, také neměl velký úspěch.

U svých domů průmysl nechtějí

„My tam máme řadové domy a samozřejmě máme obavy, aby se kousek krásné krajiny, která tu ještě zbyla, nezastavěl nevzhlednými halami. Je tam pěkný výhled na Krkonoše a chodí se tam převážně s dětmi na procházku, nebo si tam hrají samy. Máme strach z toho, že by se navýšila nákladní doprava, navíc ta ulice je celkem úzká. Většina lidí také nemá kde zaparkovat, a tak se nechávají auta na ulici. Mohlo by se stát, že by tam umístili značky zakazující stání, a to by nás také omezovalo. Hlavně jde však o děti. Bydlí tam převážně mladé rodiny a pohybuje se tam spousta dětí, při navýšení už tak silné dopravy by se bezpečnostní situace ještě zhoršila," vysvětlil muž jménem Martin, co by se stalo v případě rozšíření průmyslu.

„Architektem mi bylo vysvětleno, že k rozšíření průmyslové zóny by mohlo dojít pouze v případě vybudování nové příjezdové cesty z druhé strany, což tak rychle nehrozí. Dostal jsem ale doporučení, abychom si to hlídali, protože město by mohlo dát výjimku a vše by bylo jinak," doplnil Martin.

Dalších několik dotazů se týkalo konkrétních parcel majitelů pozemků. Na ty se snažil autor územního plánu Ladislav Komrska odpovědět a vysvětlit, proč ke konkrétní změně došlo. Všem poradil, aby si podali připomínku, která bude do další úpravy územního plánu zanesena.

Představení nového územního plánu veřejnosti bylo nadstandardní a umožní tak ještě zapracovat připomínky občanů do plánu před veřejným projednáváním, které bude konat letos na podzim.

Občané mohou plán připomínkovat

„Nyní je na vás, abyste všechno, k čemu jste tady měli připomínky, sepsali a zaslali na náchodský městský úřad, na odbor výstavby a územního plánování. Na zaslání mnoho času nezbývá. Připomínky je třeba zaslat do jedenadvacátého března. Předpokládáme, že v říjnu by mělo dojít k veřejnému projednávání. Třicet dnů dopředu by měl být plán s už zapracovanými připomínkami vyvěšen, jak na webových stránkách města, tak na odboru výstavby. Tam se můžete přesvědčit, zda tam vaše připomínky zapracovány jsou. Po třiceti dnech přijde na řadu veřejné projednávání. Také na tomto projednávání bude možné znovu konkrétní věci napadnout a připomínkovat je. Ty by měly být po schválení nadále zapracovány," informoval podrobně občany starosta Petr Mědílek.

Starosta doplnil: „Toto setkání je vlastně nadstandardní a využili jsme toho, že tvůrci plánu byli dopoledne na projednávání plánu v Náchodě, a tak se uvolili a přijeli sami svoji práci představit. Tím můžeme také zavčasu předejít věcem, které bychom v územním plánu mít nechtěli a nebo by nevyhovovaly vám jako občanům."

Územní plán je možné ještě upravit

Hlavní architekt vysvětlil občanům, že návrh není finální podoba a mohou proto všechny návrhy, které se jim nelíbí a nebo by je chtěli ještě pozměnit, připomínkovat.

„Veřejné projednávání teprve bude. Zákonodárce nám ale umožnil, abychom vás seznámili s těmi záměry už teď a tím umožnili, aby se k tomu obyvatelé mohli vyjádřit. Jinak to bylo nastaveno tak, že teprve na veřejném jednání to na vás vše vychrlíme a vy budete protestovat. Nyní to je tedy takové představení nanečisto, takové předkolo, aby se do veřejného projednávání mohly konkrétní připomínky a případné změny ještě zapracovat," uklidňoval občany architekt Ladislav Komrska.

Autor: Jiří Mach

15.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Řidič červené Hondy chtěl vycouvat, ale místo toho se rozjel dopředu, přímo k vodní hladině. Ještě však stihl zatočit, takž nevjel do vody přímo, ale dvěma koly zůstal na trávě.
4

Automatická převodovka řidiče vytrestala, málem utopil auto v Rozkoši

Žiláka pohltilo MTB enduro

Teplice nad Metují - MTB enduro je raketově šířící se odnož závodů na horském kole, v němž se snoubí všechny krásy jízdy na biku s tím rozdílem, že v závodě jde o měřené (erzety) a neměřené (transfery) úseky.

Nepoučitelná - půl roku po vrácení řidičáku nadýchala přes tři promile

Náchod - To, že řízení pod vlivem alkoholu je nejen velmi nebezpečné, ale i zakázané a trestně postižitelné, ví snad každý. Najdou se však i tací, kteří na zákazy nedbají a klidně se opakovaně vystavují postihu, a tím i opakovaně ohrožují jiné.

Mezilečí opět na síti - elektřina se v obci rozběhla po 4 dnech

Mezilečí - Tak konečně! Od úterního večera opět v obci funguje elektrický proud.

Dvě večerní nehody v regionu

Jičínsko, Náchodsko - V obci Cerekvice nad Bystřicí na Jičínsku se před dvacátou hodinou střetla dvě osobní auta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení