VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nechtějí čekat na obchvat, konat budou už nyní

Náchod – Zpráva z ministerstva dopravy o tom, že se náchodský obchvat nedostal do superkoncepce, vyvolala u představitelů Náchoda touhy učinit v oblasti dopravy ve městě velké změny.

28.2.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Michal misha Fanta

Ty by měly pomoci vyřešit – alespoň dočasně, do té doby, než bude obchvat skutečně vybudován – aktuální neúnosnou dopravní situaci v centru města, na kterou náchodští občané již několikrát prostřednictvím organizovaných blokád důrazně upozorňovali.

V závěru minulého týdne se uskutečnilo na náchodské radnici další ze setkání dopravního týmu, jehož se zúčastnili i významní hosté – Jiří Štětina, poslanec Parlamentu ČR, Petr Pakosta, senátor, zástupci Ředitelství silnic a dálnic, zástupci projektanta obchvatu Náchoda – společnosti Valbek a David Čermák z Ministerstva dopravy ČR. Starosta Náchoda Jan Birke představil hostům koncept úprav vnitřního dopravního systému, který připravil expertní tým. Zároveň uvedl, že na tyto úpravy přislíbil ministr dopravy finanční krytí v řádu stovek milionu korun, protože si je vědom kritické dopravní situace. „Je třeba řešit dopravu v Náchodě ihned a nečekat na výstavbu obchvatu, na které se i nadále intenzivně pracuje,“ prohlásil Birke s tím, že řešení dopravy je rozděleno do čtyř etap, například se změní směry v jednotlivých ulicích či se postaví nový kruhový objezd na současné nejnebezpečnější křižovatce v Náchodě – u Kauflandu.

Změny budou, ale tunel asi nevznikne

Dále chtějí představitelé náchodské radnice vystavět ve městě novou silnici a současně postavit i nový most ve Starém Městě. Odklonila by se tak doprava – všichni, kteří by chtěli jet tímto směrem ze Starého Města například do nemocnice, na Lipí či na Dobrošov – by nemuseli jezdit skrz město. To by platilo i naopak – lidé z náchodské čtvrti Třešinky, stejně tak jako obyvatelé ulic nad pivovarem by při svých jízdách směrem na Hradec Králové mohli použít tento „nový malý obchvat Náchoda“, a nemuseli by vůbec jezdit skrz centrum.

Jak Birke dále informoval, uvažovalo se i o výstavbě tunelu jako dílčího opatření. Ten by začínal ve Starém Městě a končil v Bělovsi u tzv. skleníku. Otázkou výstavby tunelu se zabýval Atelier Tsunami, podle něhož by tunel stál 4 miliardy korun, což je oproti původním předpokladům, jež počítaly s částkou 2,2 miliardy, značný rozdíl. Dalším problémem v souvislosti s tunelem by byly inženýrské sítě a hrozba spodních vod, jelikož tunel by stál v blízkosti Metuje. Tunel je dle vedení města technicky i finančně náročné řešení.

Autor: Věra Sýkorová

28.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Cyklistům sice na jim vyhrazené stezce nehrozí srážky s motorovými vozidly, ale povinnosti být ohleduplní vůči sobě i jiným uživatelům stezek je samozřejmě niko nezbavil. Ne všichni si však nebezpečí uvědomují.
9

Pády z kola bolí i na cyklostezce, policisté řešili už několik střetů

Vysněné dětské postele

Dorost si prožil poločas hrůzy

Náchod - Vstup do nového ročníku fotbalové České ligy staršího dorostu se náchodským svěřencům trenéra Zdeňka Samka nepovedl.

Lékaři: Lidé podceňují očkování proti klíšťové encefalitidě

Královéhradecko - Nebezpečnou chorobou, která napadá nervový systém člověka a může vést k úplnému ochrnutí, loni v kraji onemocnělo 19 lidí. Rok předtím to podle údajů královéhradecké Krajské hygienické stanice bylo sedm případů a v roce 2014 se klíšťovou encefalitidou nakazili jen čtyři lidé.

Boj o život kočky dopadl dobře, hasiči zachránili nešťastnou Mařenu

Česká Skalice - Na zdejší poměry velmi raritní výjezd absolvovali v pondělí odpoledne českoskaličtí dobrovolní hasiči. Záchrana z výšky se totiž v České Skalici nekoná příliš často.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení