VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové Město se náklaďáků hned tak nezbaví

Nové Město nad Metují - Vyřešit komplikovanou dopravní situaci Nového Města nad Metují by měla jedna ze šesti navržených tras, které by odklonily dopravu.

6.3.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Tomáš Kubelka

Mapa - srovnání tras. „Těchto šest variant bylo podrobně rozebráno z několika zásadních pohledů dopravních a stavebních hledisek, ekonomiky, vlivu na životní prostředí, koncepce návrhu a rizik projektu. Celkem se jednalo o 25 podrobných kritérii ovlivňujících a ovlivněných hlavními charakteristikami stavby. Ke každé variantě byl vypracován seznam kladů a záporů," popsal princip výběru novoměstský místostarosta Michal Beseda. Nejvíce bodů nasbírala varianta dle Dokumentace územního rozhodnutí (DÚR), známá jako „přeložka", vedoucí od Spů mostem přes Metuji k nádraží, ulicí gen. Klapálka k mostu u Ammannu, po loukách za Novým Městem nad Vrchoviny, kde se napojuje na stávající silnici I/14.

STÁT ŠETŘÍ, NA PŘÁNÍ MĚST MOC NEHLEDÍ

Cesta za klidnější dopravou ve městě pokračovala zpracováním ekonomické efektivnosti projektu. Bylo potřeba zjistit zda přínos této stavby je takový, aby se státu vyplatilo do něj investovat. „Jedná se totiž o nadregionální silnici propojující několik okresních měst různých krajů s přímou návazností na mezinárodní dopravu s Polskem. Při jejím trasování a nákladech na výstavbu musí stát brát v úvahu hlavně celospolečenskou prospěšnost, nikoli pouze a jenom přání měst ležících na její trase," vysvětluje Beseda.

TUNEL? VYLOUČENO! TO SE NEVYPLATÍ

Zároveň byla vítězná varianta doplněna o podvariantu se zahloubenou silnicí (tunelem) před nádražím a dále směrem k řece Metuji. Původní varianta totiž v určitých místech kontaktu s obytnou zástavbou nesplňuje současné hlukové limity. Z pohledu státu ale toto vylepšení z hlediska ekonomické efektivity nevykazuje příznivé výsledky. Přeloženo do srozumitelné řeči se nevyplatí budovat nic jiného než variantu dle Dokumentace územního rozhodnutí tedy žádná přeložka s tunelem, žádný obchvat města.

VÍCE SE BUDE DÍT AŽ ZA ROK PO REFERENDU

Radnice požádala o vyjádření i zadavatele studie Ředitelství silnic a dálnic. „Na základě výsledků ekonomického hodnocení lze doporučit pro další přípravu stavby pouze Variantu DÚR. Ostatní varianty ekonomická kritéria výrazně neplní a nelze je tak schválit. V souvislosti s konáním referenda v příštím roce, kdy bude položena otázka veřejnosti o souhlas s projektovanou trasou, bylo na základě dohody s Ministerstvem dopravy ujednáno, že v letošním roce bude zpracována aktualizace hlukového posouzení. O další přípravě stavby bude rozhodnuto na základě výsledků aktualizace hlukového posouzení a výsledku referenda."

Novoměstská radnice hodlá intenzivně pokračovat v jednáních se všemi organizacemi, které mají na budoucnost tranzitní dopravy Nového Města nad Metují jakýkoli vliv. Jako prozíravý se však ukázal přístup města, které se v uplynulých dvou letech snaží o co nejrychlejší opravy a rekonstrukce všech silnic na území města, po kterých jezdí tranzitní doprava v současnosti.

„Do rozhodnutí o tom, kdy se začne tranzitní silnice stavět, totiž zbývá v tuto chvíli určitě ještě řada měsíců. A následná doba výstavby od prvního kopnutí do země je pět let," je si vědom Michal Beseda, že dopravní situace Nového Města se nevyřeší mávnutím kouzelného proutku. 

Autor: Jiří Špreňar

6.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Po 75 letech se do kapličky v Zájezdu vrátil zvon.
22

Do kapličky v Zájezdu se vrátil po dlouhých letech zvon

Řidička se svým vozem Peugeot 306 vyjela mimo komunikaci. Vozidlo skončilo převrácené na boku v potoce.
4

Peugeot prorazil zábradlí a skončil v potoce

U hotelu Černá Bouda se ze slečny Černé stala paní Bouda

Černá hora - Náhoda? Osud? Každopádně snoubenci nabízející se možnost uchopili za pačesy.

V Nároďáku se představila nejlepší tetovací studia

Jaroměř - Celkem 35 špičkových tetovacích studií z celé republiky, ze Slovenska a Polska se v pátek a v sobotu představilo v Národním domě v Jaroměři, kde se konal další ročník festivalu tetování Tattoo Event.

Dudek: Sezóna se zlomila v momentu, kdy se zranil brankář Baláž

Provodov - Po hodně špatném podzimu se fotbalisté Provodova na jaře vybičovali k solidním výkonům, které jim však záchranu v Krajském přeboru nezajistily. Nakonec Provodov nepřihlásil I. A třídu, ale jen I. B třídu, v níž se může těšit na derby s nedalekou Českou Skalicí. „V koutku duše jsem doufal, že bychom to mohli zachránit," říká k nepovedené sezóně Petr Dudek, trenér Provodova.

Kdo nejel podle předpisů, zaplakal. Do terénu vyrazily policejní hlídky

Náchodsko - Na prověrku motoristů připravili policisté z Dopravního inspektorátu Náchod dvoudenní dopravně bezpečnostní akci. Do terénu vyrazily hlídky a střídaly pevná i pohyblivá stanoviště, aby stihly zkontrolovat co nejvíc problémových úseků. S pohyblivou kontrolou jim vydatně pomáhal i policejní motocykl.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies