„Ve spolupráci s krajskými a státními organizacemi budeme pokračovat v práci na Variantní studii možností řešení tranzitní dopravy Nového Města nad Metují," vysvětloval starosta Petr Hable minulý týden zastupitelům na společném jednání a pokračoval: „Tato studie by měla být dokončena v prvním pololetí tohoto roku a s jejími závěry budou poté naši občané seznámeni. Snad se pak s její pomocí opět o něco více přiblížíme k řešení komplikovaného průjezdu naším městem."
Starosta dále informoval, že vedení města již zahájilo jednání o rozšíření podjezdu pod železničním mostem v Havlíčkově ulici. Diskuse se vede s majiteli silnic rovněž o rekonstrukci silnic na katastru Nového Města nad Metují.
Most u Ammannu až později
Generální rekonstrukcí v tomto roce projde Sepský most. Na něj budou v dalších letech navazovat opravy silnic Spy Žižkovo náměstí v Krčíně a most u Ammannu ve Vrchovinách.
Křižovatka U Papežů
Zapomenout se podle starosty letos nesmí na nutnou úpravu křižovatky U Papežů. Zvelebit se musí i silnice 285 v úseku Rychta až po výjezd na Nahořany.
„Stejně tak musíme přistoupit ke kultivaci prostoru takzvaného Zlatého trojúhelníku Rychta," vyzdvihl potřebu investování do tohoto místa v Novém Městě nad Metují Petr Hable.
Po modernizaci „volá" i budova nedaleko stojícího a stále poměrně navštěvovaného městského Kina 70.
Lepší možnost parkování
„Více věnovat se musíme jednomu z nejpalčivějších problémů našeho města, a to parkování vozidel. Chceme přece, aby se lidem v Novém Městě nad Metují nejen dobře žilo, ale aby bylo i hojně navštěvováno a nadále i považováno za klenot mezi východočeskými městy a zůstalo znovu a znovu objevovanou renesanční perlou," upřesňoval starosta.
Občané musí dostávat informace
Závěrem starosta zastupitele ujistil, že vedení města bude nadále hledat cesty, jak lidem přinášet co nejvíce informací o věcech veřejných.