VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBCHVAT NÁCHODA: Že by sliby chyby?

Náchod /KONFRONTACE NÁZORŮ/ - Dne 20. září 2010 pořádalo občanské sdružení Obchvat Náchoda besedu občanů Náchoda s lídry politických stran a uskupení na téma doprava v Náchodě. Čtěte stanoviska Jana Chaloupky, předsedy OS Obchvat Náchoda a Michala Kudrnáče, předsedy ZO SZ Náchod

12.11.2010 1
SDÍLEJ:

V úterý 26. října v Náchodě podruhé zastavila dopravu blokáda. Foto: Jiří Polák

Pozvání přijaly všechny politické strany a uskupení kandidující do zastupitelstva města Náchoda. To bylo hodnoceno velmi kladně.

Při otázce moderátorky na téma obchvat Náchoda, se osm stran nebo uskupení vyslovilo pro nutnost výstavby obchvatu. Pouze strana zelených s obchvatem nesouhlasila.

Na dotaz z publika lídrovi za stranu zelených panu Michalu Kudrnáčovi, zda tedy budou zelení dělat problémy při přípravě obchvatu zněla odpověď, že nikoliv.

Jaké bylo naše překvapení, když za devět dní po konání této besedy byl poslán ministru Bártovi dopis týkající se obchvatu Náchoda s doporučením zastavení příprav obchvatu z důvodu nerentability a neaktuálnosti stavby. Plné znění dopisu bylo předáno redakci Náchodského deníku.

Dopis je podepsán předsedou občanského sdružení Sbor dobrovolných občanů Petrem Rapantem, který spolu s dalšími členy občanského sdružení kandidoval za tuto stranu do zastupitelstva města. Spoluzakladatel a člen občanského sdružení byl i lídr kandidátky Michal Kudrnáč.

VÍCE O OBCHVATU NÁCHODA ČTĚTE ZDE

Tak jak to vlastně ve straně zelených funguje?

Ve svém programu zelení říkají, že doprava patří jistě k největším bolestem našeho města. Na druhé straně píši kandidáti za stranu zelených do zastupitelstva města ve jménu občanského sdružení, že je obchvat neaktuální. V Náchodě snad již nestojí kolony vozidel a přes Náchod již asi nejezdí kamionová doprava?

Kdo si přečte řešení dopravy v Náchodě z „kuchyně“ strany zelených zjistí, že se jedná o návrhy, které řeší spíše parkování ve městě a využití MHD, o kterou není v současné době velký zájem.

V žádném případě však neřeší tranzit do Polska a na Broumov.

Spása pro Náchod má být výstavba rychlostní silnice R11. Zjišťoval si někdo časovou reálnost této stavby? Odhad 20 let. Příprava stavby 12 let a výstavba 4 roky - když vše půjde dobře a zítra se příprava zahájí. Zatím však není dálnice ani v Hradci Králové, natož v Jaroměři, kde silnice R11 začíná. Za čtyři roky bude těžko v Jaroměři. Předpokladem ale je, že na této stavbě nevzniknou občanská sdružení bojující proti R 11. Délka rychlostní silnice R11 činí 41,3 km. Zatím proti části trasy bojují některé obce.

Občané Náchoda budou tedy trpět dalších 20 let, spíše však 25 let než se postaví R11, ale i po její výstavbě bude přechod v Bělovsi fungovat pro značnou část dopravy směr Polsko, Ukrajina a Rusko.

Co říci na závěr. Krajina nebo lidi? Dokonalé technické dílo do krajiny zapadne.

Jan Chaloupka, předseda OS Obchvat Náchoda

Vyjádření Michala Kudrnáče k dopisu pana Chaloupky


Především chci panu Chaloupkovi a jeho spolupracovníkům poděkovat za zorganizování vydařené besedy o dopravě. Doufám, že v aktivitách tohoto typu bude pokračovat i po volbách.

Krom toho bych rád poopravil několik mírně řečeno nepřesných tvrzení v jeho dopise:

1) Neprohlašoval jsem, že kandidátka Nezávislých a zelených je proti obchvatu, i když to tak posléze moderátorka interpretovala. Naopak jsem uvedl, že naši kandidáti se v názorech na obchvat různí.

2) Na dotaz paní Šimurdové jsem uvedl, že zelení rozhodně neplánují kupovat pozemky v trase obchvatu, přivazovat se ke strojům či provádět podobně krajní protesty, jako jsou třeba blokády dopravy. Nikdy jsem ale nesliboval a slibovat samozřejmě ani nemohu, že naši členové či nezávislí, kteří za nás kandidovali, nebudou zcela svobodně, soukromě či na občanské bázi, šířit své názory. Dopis panu ministrovi obsahoval věcné argumenty, jejichž váhu pan ministr nepochybně dokáže sám posoudit. Nicméně mě upřímně překvapuje, že zcela věcné a emocí zbavené vyjádření vlastního názoru pobuřuje člověka, jenž neváhá své názory vymáhat natolik extrémními a téměř vyděračskými způsoby, jako je úmyslné blokování dopravy na hlavním tahu.

3) Naše návrhy na řešení dopravní situace jsou poměrně komplexní a jsme potěšeni, že je aktuálně podporují i strany nově vzniklé koalice. Každému, kdo si na ně chce udělat vlastní názor, doporučuji navštívit stránky Sboru dobrovolných občanů www.dobrovloniobcane.cz.

Michal Kudrnáč, předseda ZO SZ Náchod (na snímku vlevo dole)

12.11.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

V čele TIP ligy Náchodska je Jaroslav Valchař

Křišťálová Lupa 2017

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Pády z kola bolí i na cyklostezce, policisté řešili už několik střetů

Náchodsko - Ve všech lokalitách přibývají nové a nové kilometry pohodlných a bezpečných cyklostezek. Ovšem zvýšené bezpečí pro jezdce na bicyklech i na kolečkových bruslích není absolutní. Cyklistům sice na jim vyhrazené stezce nehrozí srážky s motorovými vozidly, ale povinnosti být ohleduplní vůči sobě i jiným uživatelům stezek je samozřejmě niko nezbavil.

Vysněné dětské postele

Dětský pokoj potřebuje pořádnou postel. Ale obyčejné postele jsou plné nesplněných dětských snů. Zkuste splnit nějaké ty sny i vysněnou postelí.

Dorost si prožil poločas hrůzy

Náchod - Vstup do nového ročníku fotbalové České ligy staršího dorostu se náchodským svěřencům trenéra Zdeňka Samka nepovedl.

Lékaři: Lidé podceňují očkování proti klíšťové encefalitidě

Královéhradecko - Nebezpečnou chorobou, která napadá nervový systém člověka a může vést k úplnému ochrnutí, loni v kraji onemocnělo 19 lidí. Rok předtím to podle údajů královéhradecké Krajské hygienické stanice bylo sedm případů a v roce 2014 se klíšťovou encefalitidou nakazili jen čtyři lidé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení