VYBRAT REGION
Zavřít mapu

R35: Trasa je jasná, boj bude o přivaděče

Východní Čechy - Deník získal studii firmy Sudop Praha, a. s., která potvrdila jižní variantu rychlostní silnice schválenou Pardubickým krajem

5.2.2008
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto:

Jižní varianta plánované dálnice R35 na moravu nezvítězila nad severní „o chlup“, ale na plné čáře.
Ze čtrnácti variant, které analyzovali odborníci z renomované firmy Sudop Praha, vyšla severní varianta jako suverénně nejhorší. Mnohem lépe vyšly z hodnocení dokonce i různé kompromisní varianty.
Vyplývá to z detailních závěrů studie firmy Sudop, které má redakce k dispozici.
„Provedená multikriteriální analýza jednoznačně ukazuje, že varianty jižního scénáře jsou optimálním řešením vedení koridoru R35 vymezeným územím,“ píše se ve zprávě.
Jablkem sváru byla trasa mezi Vysokým Mýtem a Moravskou Třebovou. Kraj původně tlačil severní variantu přes kopcovité Orlickoústecko, po bouřích nevole ze všech stran se však přiklonil k jižní variantě, kopírující dnešní státovku kolem Litomyšle a Svitav. A studie, kterou Sudopu kraj zadal, ji potvrdila.
Proti severní variantě protestovali nejen ekologové a miniterstva dopravy a životního prostředí, ale i sami obyvatelé. Na demonstrace před krajský úřad přijížděli oblečeni za husity.

Proti jižní variantě byl odpor podstatně slabší.
Zatímco dvě uvažované severní varianty dosáhly v analýze pouze 40 bodů, ostatních 12 tras nešlo pod šedesát bodů.
„Nejlépe byla vyhodnocena varianta kopírující trasu dle platného územního plánu Pardubického kraje, vyjma průchodu katastrálním územím Cerekvice nad Loučnou,“ píše se v analýze.
V Cerekvici jde však pouze o to, jestli má R35 obejít vesnici zleva, či zprava. „Přínosy varianty s jižním obchvatem Cerekvice ale nelze považovat za tak zásadní a směrodatné, aby bylo možné doporučit přehodnocení územně-plánovací dokumentace kraje,“ dodává studie.
Kraj už včera jasně řekl: povedeme R35 původně plánovanou trasou severně od Cerekvice. „Není čas měnit schválený územní plán, je potřeba, aby už byla zahájena příprava stavby,“ řekl včera krajský radní odpovědný za dopravu Ivo Toman.
Koridor je jasný, začíná tedy už jen licitování o přesné trasy slíbených přivaděčů k Chocni a Žamberku, respektive u druhého přivaděče k České Třebové a Ústí nad Orlicí.
Jedenapadesát kilometrů dlouhá sporná čtyřproudovka z Vysokého Mýta k Moravské Třebové by měla podle optimistických scénářů být v provozu v roce 2016. Stát bude 30 miliard korun.
KLIKNĚTE PRO ZVĚTŠENÍ

Co studie Sudopu doporučila

–změnit polohy některých dálničních křižovatek ( ochrana obyvatel)
– dále analyzovat optimální trasy přivaděčů k R35, především spojnice Litomyšl – Dlouhá Třebová (alternativní trasy u obce Přívrat) a Zámrsk – Choceň – Žamberk (návrh změny trasy kolem Českých Libchav) a zlepšit napojení Lanškrouna na R35 (zde je dokonce několik navrhovaných tras)

Jaké jsou slabiny schválené varianty

– Dlouhý, investičně i provozně nákladný Dětřichovský tunel (cca 4,7 km)
– Úseky s nevyhovující kvalitou dopravy (velká hustota dopravy)
– Nedostatečné napojení města Lanškroun na R35
– neexistence náhradní objízdné trasy

Autor: Kamil Dubský

5.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Folklorní festival v Červeném Kostelci
23

Folklorní festival patří k nejvýznamnějším svého druhu v Evropě

Ilustrační snímek.

Při nehodě dodávky zahynul mladý muž

Hronov má opět postupové choutky

Náchodsko - Úvodním kolem startuje o tomto víkendu fotbalový JOPECO Okresní přebor mužů.

Vlčí hlídky budou hledat vlky. Houbaři na ně narazili, aniž by chtěli

Broumovsko - Důkazy o dalším rozmnožování vlků na Broumovsku ale i v dalších částech České republiky hledá Hnutí DUHA s pomocí dobrovolníků Vlčích hlídek.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Více cyklistů je pro stát přínosnější než množství politiků

Náchodsko - Zemička, která se dá projet za tři dny na kole, nepotřebuje tolik politiků, kteří ji „spravují“. Tato myšlenka, která by určitě našla nemalé množství zastánců, se stala mottem cyklistického výletu napříč Čechami ze severu na jih.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení