VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči už konečně krouží po novém objezdu

Náchod /FOTO/ -  Krušných sto třicet devět dní je u konce. Přesně tak dlouho trvala rekonstrukce okružní křižovatky zvané u Čedoku, která je nejsložitějším dopravním uzlem ve městě na tranzitní silnici z Hradce Králové do Polska. Od pondělního odpoledne 23. listopadu po ní řidiči mohou plynule kroužit v obou směrech.

24.11.2015
SDÍLEJ:

Nově upravená okružní křižovatka v Náchodě u Čedoku.Foto: DENÍK/ Jiří Mach

Od kolon aut si však Náchodští oddechnou zřejmě jen na několik měsíců. Příští rok by v Náchodě měla začít rozsáhlá oprava celého průtahu městem.

Celkové náklady byly 35 milionů korun

Upravený kruhový objezd u Čedoku, který nahradil ten původní nevyhovující, je nyní větší a rozšířený o dvě spojovací větve, takzvané bypassy. „Současně s kompletní rekonstrukcí křižovatky byly upraveny například i dotčené opěrné zdi, kanalizace, chodníky a inženýrské sítě. Celkové náklady na rekonstrukci se vyšplhaly na 35 milionů korun," informovala mluvčí náchodské radnice Nina Adlof. Investorem díla bylo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Po celou dobu stavby byl provoz řízen kyvadlově. V první fázi automobily projížděly v pravé části původní křižovatky ve směru na Polsko, byly přeloženy veškeré sítě a odtěžena původní vozovka. Také byly vybudovány nové opěrné zdi a stanice pro odčerpávání spodních vod. „Kompletně byla tato část rekonstrukce dokončená 26. září a díky tomu mohl být provoz sveden na novou část kruhového objezdu a začala rekonstrukce druhé části křižovatky," popsala mluvčí.

Ve druhé fázi byly dobudovány přeložky sítí, chodníky, ostrůvky pro pěší, osvětlení a dokončeno dopravní značení. „Stavbu se podařilo dokončit v řádném termínu a plně otevřít veřejné dopravě," uvedl starosta Náchoda Jan Birke a dodal, že i přesto, že rekonstrukce této okružní křižovatky s sebou nesla značné dopravní komplikace, výsledek se jeví jako zdařilý.

Urychlí se průjezd zatíženým městem

„Zvýšila se nejen bezpečnost provozu, ale navýšila se i kapacita křižovatky, čímž se urychlí průjezd městem," konstatoval starosta a připomněl, že Náchodem denně projede více než šest tisíc kamionů a okolo pětadvaceti tisíc ostatních automobilů.

Starosta Jan Birke také upozornil, že stavba okružní křižovatky by se neobešla bez pomoci Policie ČR. „Pro policii to bylo poměrně náročné, protože každé uzavření kruhové křižovatky znamenalo, že si všichni řidiči museli zvyknout na jiný režim dopravy. V prvních dnech jsme řídili dopravu a snažili se Náchoďáky naučit využívat objízdné trasy," popsal ředitel krajské policie Martin Červíček.

Policisté se spolupodíleli také na technickém řešení průjezdností Náchodem a velmi často se stávalo, že museli řídit dopravu a zastavovat ji na vjezdu a výjezdu z města, aby nedošlo k dopravnímu kolapsu. „Sám za sebe věřím, že nový objezd, který nabízí lepší průjezdnost, pomůže k plynulejšímu toku dopravy," řekl Červíček.

S opatřeními ke zlepšení plynulosti a bezpečnosti dopravy začala náchodská radnice spolu s ŘSD v listopadu 2011 a zatím do jednotlivých staveb šly desítky milionů korun. Nejprve radnice otočila směry jízdy v některých ulicích v centru města. Pak přišly na řadu výstavba nové kruhové křižovatky v Bělovsi, úprava kruhového objezdu u Itálie a úpravy silnice ve směru na Červený Kostelec. Loni na podzim ŘSD opravilo část tranzitní silnice přes město, letos na jaře přestavbou prošel kruhový objezd u Slavie.

I s plánovanou opravou průtahu městem v příštích dvou letech by celkové investice do silnic ve městě měly ke konci roku 2017 dosáhnout kolem 300 milionů korun.

Včerejšího slavnostního otevření kruhového objezdu u Čedoku se zúčastnilo nejen vedení města, ale i řada hostů a těch, kteří se na stavbě podíleli. Do Náchoda zavítal dokonce i současný ministr dopravy Dan Ťok .

„Sice to není stavba miliardová, ale myslím si, že má svůj význam možná větší, než některé miliardové stavby," uvedl ministr a dodal, že nepochybuje o tom, že Náchod potřebuje obchvat. Projevil lítost nad tím, že územně správní příprava nepostupuje rychleji, protože nyní by prý nebyl žádný problém s penězi. „Doufám, že to nebude problém ani v budoucnu," přál by si.

Města jako Náchod si podle Dana Ťoka obchvat zaslouží a není důvod, aby tranzitní doprava i nadále zatěžovala centrum.

Město o obchvat usiluje už téměř dvacet let. Nyní je projekt ve fázi územního řízení. Náklady na stavbu asi sedm kilometrů dlouhého obchvatu se odhadují na téměř tři miliardy korun.

Autor: Regina Hellová

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační snímek.

Při nehodě dodávky zahynul mladý muž

PO POSTUPU České Skalice (v zeleném) budou patřit do okruhu letošních postupových favoritů hráči Velké Jesenice (v modrém).

Hronov má opět postupové choutky

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Více cyklistů je pro stát přínosnější než množství politiků

Náchodsko - Zemička, která se dá projet za tři dny na kole, nepotřebuje tolik politiků, kteří ji „spravují“. Tato myšlenka, která by určitě našla nemalé množství zastánců, se stala mottem cyklistického výletu napříč Čechami ze severu na jih.

Automatická převodovka řidiče vytrestala, málem utopil auto v Rozkoši

Česká Skalice - Jen malý kousek od nedobrovolného koupání se včera dopoledne kolem půl desáté (čtvrtek 17. 8.) ocitl řidič osobního automobilu, který sjel téměř do přivaděče přehradní nádrže Rozkoš.

Žiláka pohltilo MTB enduro

Teplice nad Metují - MTB enduro je raketově šířící se odnož závodů na horském kole, v němž se snoubí všechny krásy jízdy na biku s tím rozdílem, že v závodě jde o měřené (erzety) a neměřené (transfery) úseky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení