Na Náchodsku do dnešního rána napadlo až 20 centimetrů sněhu. "Nejhorší je silný vítr, který na silnicích tvoří půlmetrové závěje," řekl dispečer. Hraniční přechod je uzavřen právě kvůli problémům kamionů při výjezdu z Náchoda do vysokovského kopce. Pokud by kamiony přes přechod přejely, zablokovaly by dopravu v celém Náchodě, uvedla policie.

Silné sněžení zasáhlo celý hradecký kraj. Na Trutnovsku a v Krkonoších napadlo až 30 centimetrů sněhu. "V horských úsecích ve výšce nad 800 metrů vichřice tvoří sněhové jazyky a závěje," uvedli trutnovští silničáři. Na dálnici D11 z Prahy do Hradce Králové leží rozsolené zbytky sněhu. Sníh nebo sněhová břečka leží prakticky na všech hlavních tazích v kraji.

Kvůli přívalům sněhu museli dnes ráno na několika místech v kraji vyjíždět na pomoc motoristům také hasiči. U Syrovátky na Hradecku před pátou hodinou vyprostili autobus, který zapadl v závěji. O hodinu později pomáhali ze závěje autobusu u Hajnice na Trutnovsku. U přehrady Les Království na Trutnovsku museli hasiči zlikvidovat strom, který spadl na silnici a strhl k zemi dráty elektrického vedení. Řidiči však byli většinou opatrní, protože policie žádnou vážnější nehodu od půlnoci hlášenou neměla.

Podle předpovědi meteorologů by dnes mělo být zataženo se sněžením, v nižších polohách může padat déšť se sněhem. Během dne bude sněžení postupně ustávat. Nejvyšší denní teploty se budou pohybovat dva stupně Celsia nad bodem mrazu. Meteorologové také varují před nárazovým větrem, který by na horách mohl dosahovat rychlosti až 110 kilometrů v hodině.

Čtenáři: Předměstí jsou pro magistrát nejspíš jenom póvl

Hradec Králové – Pořádná porce nového sněhu opět přibyla v ulicích krajského města. Po několika dnech klidu se bílá peřina zvětšila až o 15 centimetrů.

Úklid ulic ve městě musejí zvládat technické služby a v poslední době se do práce pustil na zpoplatněných parkovištích také Atol. Jak vidí snahu a úsilí silničářů čtenáři Hradeckého deníku?

V internetové diskusi se ozval pisatel Jožo. „Přednost vždycky musí dostat Hradec, my, předměstí, jsme póvl, který je tak dobrý městu jen na daně, že? Ono se totiž uklízí mnohdy i místa, kde MHD nikdy nejezdila a za hlavní tah se nedají označit, ale mnohdy tam bydlí VIP, nechci jmenovat, ale místní dobře vědí, o kom mluvím,“ uvedl na stránkách Deníku.

Podobně rozhořčený byl i neznámý autor, který komentoval situaci především na Pražském Předměstí. „K čemu je jedenkrát za 14 dní projet ulici s 20–30centimetrovou vrstvou ujetého sněhu, spíše vyjetých kolejí v něm, a posypat to pískem? Projedou dvě auta a písek je pryč! Je to opravdu krásné, na Gočárovce či Karlově třídě uklízejí sníh a k nám, že by jednou zajel pluh, tak to ne! Podobně je to i s údržbou chodníků. Dvakrát se objevil pracovník s frézou na začátku zimy, kdy byl jen poprašek, později napadlo více a již se nikdo neobjevil. Až týden po kalamitě jednou. Hlavně že platíme stejně vysoké daně jako centrum, doplácíme svou polohou na parkovací systém Atolu, ale aby město někdy udělalo něco pro nás, to tedy ne. Od roku 1942, kdy jsme se stali součástí Hradce, se u nás nehlo ani prstem. Dokud bylo Pražské Předměstí samostatným městem, tak se tady něco udělalo, ať již za starostů Fialy, Beneše či Cihly, ale dnes pod hradeckým magistrátem skutek utek“.

Jiný pohled na situaci veměstě mají čtenáři z hor. „Nebydlím přímo v Hradci, ale u nás nebyl za celou zimu odhrnován sníh ani jednou. Žádný problém v tom nebyl. Sníh byl uježděný, takže to nebylo ani potřeba (stejně jak to vídáme na horách). Jediné, co bylo potřeba, tak odhrnout sníh od garáže, abych se dostal autem ven,“ podivoval se nad starostmi Hradečáků další z diskutujících.

Do obhajoby technických služeb se pustil i další čtenář. „Však to je jasné, že přednost musí dostat hlavní silniční tahy jako Gočárova třída, případně trasy, kde jezdí MHD.“ (sir)

A jaký je váš názor? Diskutujte.