Při její návštěvě se můžete projít například naučnou stezku Cesta stromů, nášlapnou pocitovou stezkou z přírodních materiálů, zavítat k bylinným záhonům, suché pískovcové zídce či se podívat na hřbitov odpadků.

Žáci základních a středních škol měli možnost v rámci pilotních ekologických výukových programů tuto zahradu prozkoumat detailněji. ,,Tato výjimečná plocha nabízí značné možnosti, z hlediska vzdělávání i osvěty, což vnímáme jako velký potenciál právě pro tyto účely,“ podotýká Helena Hamanová, koordinátorka ekologického vzdělávání CRČS.

V Zážitkové zahradě probíhaly programy jednodenní i vícedenní. Například studenti Jiráskova gymnázia Náchod absolvovali dvoudenní program, v rámci něhož se seznámili s živočichy, pro které se toto místo stalo domovem, dozvěděli se zajímavé informace o netopýrech a mapovali jejich budky. U zahradního jezírka mohli zpozorovat ohroženou ropuchu zelenou a na nášlapné pocitové stezce zapojit své smysly při poznávání různých přírodních materiálů. Zavítali také k bylinným záhonům, na hřbitově odpadků pozorovali rozklad různých materiálů a v tvořivé dílně zhotovovali rozmanité výrobky.

Studenti Vyšší odborné školy stavební a Střední průmyslové školy stavební arch. Jana Letzela, Náchod se v rámci programu přímo zapojili do vytváření jednoho ze stanovišť kamenné zídky. A na své zdařilé dílo mohou být náležitě pyšní.

Žáci venkovských základních škol z našeho regionu procházeli naučnou stezkou Cesta stromů a seznamovali se se vzácnými a zajímavými dřevinami, navštívili starý ovocný sad, ve zvětšovacích kelímcích pozorovali přírodniny a seznamovali se s funkcemi zeleně.

,,Na základě tohoto pilotního odzkoušení a zpětné vazby od účastníků hodláme v realizaci programů pokračovat i nadále a zahradu využívat po celý rok, neboť v každém ročním období má co nabídnout. Ve vzdělávacím středisku tedy rádi uvítáme další školy“ zve zájemce Helena Hamanová. Aktuální nabídku programů naleznete na stránkách www.centrumrozvoje.eu.

„Při ekovýchovných aktivitách se snažíme v účastnících probouzet a prohlubovat zájem o přírodu, vytvářet přirozený vztah k prostředí, které je obklopuje, a zároveň netradičními formami obohacovat jejich učivo,“ uzavírá Helena Hamanová.