Odborníci na automobilový průmysl by už mohli vydat jednotlivým značkám jednoznačné doporučení: Do výroby modelu s karosérií SUV-Cabrio se nepouštějte!

Prvním takovým vozem byl v letech 2011-2014 nabízený model Nissan Murano Cross Cabriolet. Krásy moc nepobral a dokonce si vysloužil Nejošklivějšího auta roku.

Následoval pokus britské automobilky Land Rover. Ta v polovině minulého desetiletí zbavila střechy oblíbené malé SUV Evoque. I když se nepochybně líbilo více než výše zmiňovaný Nissan, stejně se druhé generace nedočkalo.

Opel pokračuje v elektrifikaci
Opel uvažuje o přejmenování dvou svých současných aut

A obdobný osud čeká také Volkswagen T-Roc Cabrio. Na veletrhu CES v Las Vegas to potvrdili představitelé vývojového oddělení, kteří oznámili příchod nové generace T-Rocu během příštího roku. S touto karosářskou variantou se již podle nich nepočítá.

Poslední spalovací auto

Top znamená, že Volkswagen již zřejmě definitivně přestane nabízet model s otevřenou karosérií. Před T-Rocem Cabrii totiž již v roce 2016 skončila výroba na základě techniky Golfu zkonstrulvaného modelu EOS.

V řeči čísel přitom T-Roc Cabriolet tak úplně neúspěšným vozem nebyl. Jen v Evropě se ho vloni za jedenáct měsíců prodalo bezmála 12 000 kusů, což z něj dělá druhý nejžádanější model s plátěnou skládací střechou za Mini Cabrio.

MG přiváží hned zkraje roku facelift pro model HS
MG letos šlápne na plyn. Prodeje v ČR navýší i díky možnosti prodávat spalováky

Nový T-Roc bude s velkou pravděpodobností jedním z posledních zbrusu nových modelů značky Volkswagen, který bude poháněn spalovacími motory. Opět vznikne na základě platformy MQB.