Karoserie, která svou délkou těsně překračuje pět metrů, zůstala v základních rysech stejná, je ale opticky nižší a širší. Nová jsou i přední světla HD Matrix LED, disponující 32 000 pixely v každém světlometu a dosvitem až 600 metrů. Na přídi najdeme i zvětšený přístup vzduchu, to kvůli vyšším nárokům na chlazení agregátů.

Interiér se pořád nese v duchu klasického Porsche, a ačkoliv se na něm projevila do značné míry digitalizace, nezapomíná na prvky typické pro značku. Startovací tlačítko je stále nalevo od volantu, na displeji budíků je dominantní velký otáčkoměr a nechybí ani stopky uprostřed palubky nebo rozměrný tunel mezi řidičem a spolujezdcem. Byť řazení byste tu hledali marně – přesunulo se na palubní desku vedle přístrojovky a volič jízdních režimů se nachází přímo na volantu. Infotainment má rovnou dva displeje, jeden uprostřed palubky a druhý před spolujezdcem. Porsche zdůrazňuje nové rozhraní, konektivitu s mobilním telefonem (nechybí chlazená přihrádka s bezdrátovým nabíjením) a přihlašování k uživatelskému účtu pomocí skenování QR kódu.

Podívejte se na novinku v oficiálním videu:

Zdroj: Youtube

Vylepšení se dočkaly také jízdní asistenty, fungující na větší vzdálenosti. A třeba při použití automatického parkovacího asistentu, ovládaného přes aplikaci, už nemusí řidič sedět ve vozidle – byť za pohyb auta stále zodpovídá.

Teď ale k těm nejpodstatnějším věcem. Nabídku motorů při spuštění na trh tvoří dvě varianty. Základní Panamera má turbem přeplňovaný šestiválec o objemu 2.9 litru, který byl změnami v plnícím tlaku, vstřikování a zapalování posílen o 23 koní a 50 Nm na výsledných 353 koní a 500 Nm. Motor je vždy spárován s dvouspojkovou převodovkou PDK a k dostání bude s pohonem zadních kol, nebo jako čtyřkolka nazvaná Panamera 4. Zrychlení z nuly na sto proběhne u zadokolky za 5,1 sekundy, u čtyřkolky za 4,8 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 270 kilometrů v hodině.

Druhou motorizací je impozantně silný plug-in hybrid (nazvaný Panamera Turbo E-Hybrid), kombinující čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec a elektromotor umístěný v osmistupňové dvouspojkové převodovce. Tím, že se vynechalo pouzdro elektromotoru, ušetřilo Porsche nějakých 5 kilogramů hmotnosti. Když oba motory spojí síly, nabídne Panamera E-Hybrid 680 koní výkonu a 930 Nm točivého momentu. To znamená zrychlení z nuly na sto za 3,2 sekundy a maximální rychlost 315 kilometrů v hodině.

Na druhou stranu ale E-Hybrid umožňuje i jízdu čistě na elektřinu. Motor sám o sobě má 190 koní a dodávku energie zajišťuje baterie o kapacitě 25,9 kWh. Dojezd na plné nabití činí až 91 kilometrů, nabíjení skrze 11 kW nabíječku pak trvá 2 hodiny a 39 minut.

Ilustrační snímek
Přechod na benzín E10: Reálný dopad to bude mít jen na někoho

Ohromující výkon hybridu ale pořád není největším esem v rukávu Panamery. Tím se totiž stává podvozek. Ve standardu má Panamera vzduchové odpružení s tlumiči, které nezávisle regulují útlum a odskok. Za příplatek je ale u E-Hybridu dostupné i úplně nové aktivní zavěšení Porsche Active Ride, kdy má každý tlumič vlastní elektricky ovládanou hydraulickou pumpu. Porsche uvádí, že tento podvozek umí prakticky kompletně eliminovat síly vzniklé nerovnostmi silnice, a udržet karoserii zcela nehnutě i během zatáčení, brždění a akcelerace. Při zvolení příslušného režimu jde podvozek ještě dál, když tyto manévry „překompenzuje“ – do zatáček se karoserie naklání jako motorka, při akceleraci zvedá záď a při brždění se naopak zaklání. Unikátní pocity z jízdy završí Panamera tím, že se při zastavení a otevření dveří zvýší, aby se snáz vystupovalo a nastupovalo.

Panamera se bude vyrábět v továrně Porsche v Lipsku a dodávky zákazníkům začnou v březnu příštího roku. Zatím jsou známé pouze německé ceny, startující v přepočtu na 2,6 milionech korun za základní model se zadním náhonem. Panamera 4 s pohonem všech kol vyjde 2,7 milionu a aktuálně vrcholná Panamera Turbo E-Hybrid startuje na částce 4,7 milionu.