Přestože je vůz v neotřelé maskovací kamufláži, připomínající podle slov samotné automobilky babí léto, lze si docela dobře dovodit, jak bude vypadat. Zejména když je už několik měsíců venku verze ID.7 s karoserií liftback. První statické dojmy z její prezentace v Berlíně přinesl ve svém dubnovém článku kolega Radek Pecák.

ID.7 Tourer je v principu kombi variantou standardní ID.7. Stojí na stejné platformě MEB, určené výhradně pro elektrická auta, a na poměry elektrických vozů bude také velmi nízký – konkrétně ID.7 má na výšku pouze 1 538 milimetrů. I proto se kombi varianta pochlubí vynikající hodnotou součinitele aerodynamického odporu, a sice 0,24. Liftback je na tom jen o setinu lépe.

Volkswagen ID.7 TourerVůz je na prvních snímcích prezentován v maskovací fólii s podzimním vzoremZdroj: Se svolením Volkswagen

To se zdá jako dobrá směna za výrazně větší zavazadlový prostor. Standardně nabídne Volkswagen ID.7 Tourer za zadními sedadly zavazadelník o objemu 545 litrů. Pokud se ale zadní sedadla sklopí, vznikne bezmála dvoulitrová ložná plocha a prostor o objemu 1 714 litrů.

Volkswagen sice zatím neoznámil specifikace týkající se motoru, baterie a dojezdu, lze se ovšem odrazit od hodnot platných pro liftback. Jeho základní baterie o kapacitě 77 kWh nabídne spolu s motorem o výkonu 286 koní slušnou dynamiku, ale hlavně důstojný dojezd přesahující hranici šesti set kilometrů. S kombi karoserií sice hodnota dojezdu o malý kousek klesne, přesto ale bude dostatečně vysoká i na dlouhé cestování.

Závod automobilky Škoda Auto ve Vrchlabí.
Škoda Auto zvyšuje výrobu převodovek. Závod reaguje na poptávku Volkswagenu

Praktický kombík na elektřinu bude dalším přírůstkem do modelové řady elektromobilů ID. Po boku liftbackové verze ID.7 a crossoveru ID.4 se bude vyrábět v německém Emdenu a na trh vstoupí v roce 2024 – byť konkrétní datum zatím nepadlo. Stejně tak nepadla ani cena, ale lze předpokládat, že ID.7 Tourer bude jen o kousek dražší než základní ID.7. Ta už má českou cenu a vychází na 1 569 900 korun.