Magistrát, který již vypsal výběrové řízení na tuto zakázku za 700 milionů korun, počítá, že během čtyř let vybere na pokutách bezmála 1,25 miliardy korun. Město s vítězem výběrového řízení uzavře smlouvu na neurčito, když výpovědní doba bude jeden rok.
Ve stotisícovém Hradci Králové by mělo být v provozu asi 70 stacionárních zařízení, která by měla měřit rychlost vozidel a registrovat jízdy na červenou. Prvních 17 fotoradarů by mělo být v provozu do konce letošního roku.
Podle ředitele městské policie Miroslava Hlouška budou vybrána místa, kde nejčastěji dochází k porušení předpisů. „Někde projíždí na červenou až 15 řidičů za hodinu,“ uvedl Hloušek.
Druhá etapa instalace dalších 17 fotoradarů by se měla uskutečnit do šesti měsíců po první fázi, třetí etapa do devíti měsíců po uzavření předchozí části a závěrečná čtvrtá etapa do dalších 12 měsíců.

Fotoradary

Automatické fotoradary budou v provozu nepřetržitě 24 hodin denně a budou schopny zachytit číslo registrační značky vozidla i při snížené viditelnosti.
Místa, kde budou umístěny fotoradary, budou veřejně známá. „Veříme, že se počet dopravních přestupků během čtvrt roku sníží na třetinu, někde i více,“ míní ředitel hradecké městské policie.
Na neukázněné řidiče se více zaměří i v Pardubicích. Podle zástupce ředitele zdejší městské policie Pavla Čejky chce magistrát pro každý z osmi obvodů krajského města zakoupit po jednom stacionárním zařízení na měření rychlosti vozidel. „Na pevně instalované tabuli řidiči uvidí, jakou rychlostí jeli. Tabule by měly mít hlavně preventivní úkol,“ řekl nám.
„Město Pardubice rozhodně tak bombastickou akci, jakou plánují v Hradci, nechystá. Stálo by to hodně peněz, které by se těžko vrátily. Věřím, že se řidiči časem naučí jezdit ukázněně,“ dodal zástupce ředitele pardubické městské policie Pavel Čejka.