Nejen pro koupi

Dbejte na to, aby sedačka splňovala normu ECE R44/03, která vstoupila v platnost v roce 1994, či novější ECE R44/04. Oranžový štítek ECE označuje splnění starší verze normy (ECE R44/02 nebo R44/01) a ty už nesplňují současné bezpečnostní požadavky.

Před koupí si sedačku vyzkoušejte. Naučte se ji do vozu upevňovat ještě před tím, než to budete dělat s dítětem. Nejlépe ve svém voze, zejména starší automobily totiž nemusí mít dostatečně dlouhé pásy. Jistě také oceníte snadnost sundávání potahu a dalších součástí, abyste je mohli vyprat. Z návodu by mělo být zřejmé, jak je tato činnost náročná.

Při více dětech můžou nastat problémy. Dvě sedačky se do auta vejdou bez problémů, ale třetí už dáte pouze do větších vozů. Naštěstí jsou děti obvykle různě velké, takže takzvaný sedák se mezi dvě sedačky většinou vejde.

Jak ušetřit

Je samozřejmě možné koupit autosedačku v bazaru, ale to má svá rizika. Nemáte jistotu, že autosedačka nebyla poškozena (což se může projevit až při případné havárii) a její materiál má něco za sebou. Podle doporučení výrobců by se přitom dětská autosedačka neměla používat déle než šest let od vyrobení.

Plasty, z nichž se vyrábějí, totiž stárnou (zvláště pak v kabině automobilu, kde jsou velké teplotní rozdíly) a to postupně ovlivňuje kvalitu výrobku.

Dětské autosedačky z ověřené výroby vždy obsahují datum výroby, které by mělo být na plastových částech viditelné.

Pokud tedy chcete ušetřit, tak pouze koupí od spolehlivých předchozích majitelů, kde si můžete být jisti, že je sedačka v pořádku.

Internet

Ušetřit ale můžete při koupi nové autosedačky také prostřednictvím internetu. Název zvolené sedačky zadejte do vyhledávače a pak už budete jen prohlížet stránky obchodníků, kteří ji nabízejí výrazně levněji, než je běžné v prodejnách.

Pokud třeba chcete zjistit, za kolik je k mání sedačka Römer Kidfix, konkrétně model označený Philipp s upevněním pomocí systému Isofix, stačí do vyhledávacího pole zadat: +“Römer Kidfix“ +philipp +Kč.

Jestliže část hledaných slov – většinou přesný název výrobku – uzavřete do uvozovek, bude vyhledávač hledat frázi přesně tak, jak je uvedena. Když navíc před každý výraz (tedy slovo či frázi v uvozovkách) přidáte znaménko plus, tak vyhledávači sdělíte, že má zobrazit pouze výsledky, kde jsou všechna slova či výrazy, před nimiž je uvedeno plus. A konečně hledání označení Kč omezí vyhledávání na stránky, kde je uvedena cena v korunách a ve většině případů to budou i přímo stránky prodejců.

Zběžným prohlédnutím zhruba 30 prvních nalezených odkazů při výše uvedeném příkladu najdete prodejce, který sedačku nabízí za 4570 Kč. Oproti doporučené ceně 5450 Kč ušetříte téměř tisíc korun. Určitě se zajímejte o náklady na poštovné a balné.