„Železniční společnosti jsou velice nespokojené s jeho stavem a snaží se vyvíjet iniciativu v tom směru, aby se uživatelé silnic nějakým způsobem na opravě také podíleli, protože z jejich strany přejede přes přejezd každý den mnohem více tun, než ze strany Železnic,“ řekl nám předseda představenstva Sdružení železničních společností Jiří Mužík.

Kdo ho opraví?


Podle Jiřího Mužíka by měla nastat spolupráce mezi majiteli, kterými je ČR, respektive Správa železniční dopravní cesty a také Kraj, který vlastní silnice. Každou minutou přejede přes přejezd přibližně deset automobilů, což je asi 15 tun. O opravy a případné rekonstrukce přejezdu se stará Správa trati z Hradce Králové. „Přemýšlíme, že do plánů pro příští rok zahrneme i kompletní opravu přejezdu před Josefovem. Jinak jsme prováděli běžné opravy,“ tvrdí přednosta Správy trati Jaroslav Kmoníček.

Směr Josefov


Starosta Jiří Klepsa nás informoval, že probíhají jednání, která mají za úkol stav přejezdu vyřešit.
Ve směru na Josefov se sice dá použít objížďka, ale silnice je tu dost úzká. „Dá se říct, že přejezd je z hlediska praktického využití jedinou vhodnou cestou, jak se dostat do Josefova,“ dodává Jiří Mužík. Řidičům se stav železničního přejezdu nelíbí. „Jezdit přes něj musíme, nic jiného nám skoro nezbývá. V minulosti si tam dokonce někdo zničil kolo. Nebylo by špatné, kdyby město urugovalo u státu, aby dal přejezd do pořádku,“ svěřil se nám Jaroměřák Milan Soukup.