Kožešník Luděk Slanař, který se v regionu patrně jako jediný na prodej klobouků pro dostihový svátek specializuje, letos prodal 15 originálních modelů. Podle zkušenosti z minulých let však odhaduje, že řada žen si přijde koupit tento doplněk na poslední chvíli.

"Dneska jsem prodal čtyři. Další modely jsem ještě doobjednával," uvedl Slanař. Předloni prý prodal pět a loni již 31 modelů.

Podzimnímu dostihu odpovídá i volba materiálu klobouků, které jsou obvykle plstěné. Letos je zdobí hlavně peří, kamínky a flitry.

"Proti loňsku už nejsou tak přezdobené a extravagantní. Letos převažuje černá, hnědá, šedá, tmavě fialová a vínová barva. I když prodal jsem i výrazně červený a hráškový klobouk," řekl Slanař. Modelový klobouk přijde podle něj asi na 4000 korun.

Ženy, které se budou pohybovat ve VIP prostorech a možná se potkají i s britskou princeznou Annou, která již potvrdila účast, se také často ozdobí kožešinou. Alespoň podle Slanaře je o šály, štoly a peleríny velký zájem.

"Stejně jako u klobouků se i kožešiny vrací ke střídmosti, jsou v přírodních barvách. Převažují činčily, norek, ondatra pyžmová, perzián, prodával jsem kanadskou kunu," vypočítává Slanař.

Pečlivá módní příprava návštěvnic dostihového klubu ještě před zahájením závodu bude oceněna v soutěži o nejkrásnější klobouk. Hodnotit se však nebude jen krása modelu, pětičlenná porota vezme v potaz, jak ladí oblečení v celkovém vzhledu soutěžící, uvedl Slanař.