Zanedlouho začínají přijímací zkoušky na českých školách. Míst je dost, což je pozitivní zpráva a dobrá vyhlídka pro budoucí uchazeče o studium na jednotlivých školách. Ale každá mince má dvě strany, rub a líc. Když otočím minci vzdělání a odhalím skrytou polovinu, dostanu následující informaci. Studentů je méně a školy o ně zřejmě hodlají bojovat. S tím souvisí úroveň přijímacího řízení. Ta se snižuje neustále dolů. Školy si nemohou dovolit, aby laťka vědomostí byla nastavena do horentních výšin. Kdo by pak na školách studoval? Z čeho by vzdělávací instituce měly peníze na pokrytí mezd svých zaměstnanců, když ne z každého přijatého studenta? Vzdělání je v životě nezastupitelná veličina, ale paradoxně už dnes pouze učňovské vzdělání nestačí. K řemeslům se hlásí stále méně uchazečů, každý chce mít alespoň střední školu a výhledově i vysokoškolské vzdělání. Tím dochází k prostému faktu, trh už je některými obory doslova přesycen a kvalita ve vzdělání absolventů jednotlivých oborů je více než sporná.