Šéfredaktor Imrich Dioszegi a jeho Blue notes.Projet Náchodem nebo tam bydlet a muset řídit je teď ještě horší, než bývalo. Dostat se od Hradce přes Mýto a Litomyšl je o život nejen kvůli stresu, který tam v kolonách uvěznění řidiči zažívají. Opravit se to musí, hlavní tahy ale kolabovaly už před uzavírkami. Dálnice dávno nejsou luxus. Prostě chybí. D11 od Poděbrad k Hradci slouží přesně 10 let, tolik je to také od smrti silnice smrti, jak se říkalo starému tahu z Hradce do Chlumce. Smutné jméno žije dál, jen se posunulo o pár kilometrů.

Dolní Slezané si mohou gratulovat, že jejich kraj už nepatří pod českou korunu, jako to bývalo za Karla IV. Jejich dálnice se díky tomu k našim hranicím blíží v porovnání s českým protějškem gepardí rychlostí. Až s ní Poláci dorazí ke Královci dřív než my, okusí řidiči na Trutnovsku stejně hořký lektvar emocí jako ti Náchodští. My ostatní se budeme stydět a Polákům závidět.