Žijeme ovšem v digitální době a i s takovou situací se broumovské gymnázium dokáže zdárně poprat. Během prvního týdne probíhalo zadávání a odevzdávání úkolů především v dlouhodobě používaném prostředí systému Bakaláři, zároveň jsme ale testovali a připravovali systém umožňující živý kontakt a zavedení jasných pravidel výuky. Živou on-line výuku podle koronarozvrhu jsme zahájili v úterý 24. března od 8 hodin s více než 90% účastí žáků.

V prostředí Microsoft Teams probíhá ve všech třídách školy živá výuka s obrazem, zvukem i sdílením obrazovek účastníky. Teams slouží také jako úložiště studijních materiálů, umožňuje zadávat a hodnotit úkoly, vytvářet kvízy a testy, společně používat a vyhledávat informace na webu. Systém Komens nadále využíváme v původní podobě pro oficiální komunikaci s žáky i rodiči, rozesílání informací, omlouvání absence, známkování žáků atd.

V tomto nelehkém období jsme vzali omezení jako výzvu a příležitost naučit se něco nového, jako šanci vykročit do světa digitálních technologií. Učit se zvládat a využívat přednosti virtuálního prostředí musíme všichni, učitelé i žáci (pro ně je to v řadě případů mnohem jednodušší:). Zásadní pro nás je, že i při tomto způsobu učení zůstáváme v živém, nejnovějšími technologiemi zprostředkovaném, osobním kontaktu. Můžeme se vidět, slyšet a reagovat na sebe navzájem.

Všem děkuji za jejich přínosný podíl na zvládnutí pro školu náročné situace. Učitelům, žákům i jejich rodičům, společně se nám podařilo posunout naše broumovské gymnázium zas o kousek výše.

(Mgr. Jiří Ringel, ředitel školy)