„V dnešní době se děti vyvíjejí trochu jinak a moderní technologie do jejich světa patří. Jako doplnění ke knihám bych v tom problém neviděla, ale neměly by převažovat. V první třídě je prioritou čtení a psaní, tam bych hromadné nakupování tabletů určitě nedoporučila, ale v pozdějším věku je to dobrý doplněk. Tablety například pomáhají autistickým dětem," uvedla Dagmar Jakubská, klinický psycholog a psychoterapeut.

Ředitelé škol se nebrání používání elektroniky. Ale nic by se nemělo přehánět. „O využití podobných technologií ve velké míře neuvažujeme. Možná tak za dva roky, ale na druhou stranu jejich používání nezakazujeme. Jen mobilní telefony musí zůstat vypnuté," potvrdil Petr Lehký, ředitel ZŠ Úprkova.

Ze základních škol se ozývají i hlasy, že by se měly elektronické pomůcky rozšířit. „Osobně bych papírové učebnice zrušil, ale je to otázka financí a také lobby vydavatelů. Všichni rodiče na drahou elektroniku nemají a nechceme děti kastovat. Hledám cestu, jak pořídit tablety, aby je děti dostávaly zadarmo, ale zároveň si jich vážily a neničily je," řekl Roman Polda, ředitel ZŠ Štefánikova.

Dodal, že si žáci tablety občas přinesou, ale jen kvůli prestiži. Škola totiž zatím nemá důvod jim třeba poskytovat přístup na internetovou síť.