Podle mluvčího KB Michala Teubnera banka v souvislosti s koronavirovou krizí urychlila některé kroky původně plánované na pozdější období. Argumentační obhajoba, že „…významná část klientů si v průběhu uplynulých dvou měsíců osvojila práci s on-line nástroji Komerční banky a vzdálenou obsluhou…“ určitě neuklidnila zejména klienty důchodového věku, pro něž je internetové bankovnictví pojmem ze sci-fi filmu. I když na druhou stranu je pravda, že asi moc babiček účet v „komerčce“ mít nebude. Každopádně nejbližší pobočka KB ve zhruba 30 kilometrů vzdáleném Náchodě asi nejednoho střadatele donutí zapřemýšlet o změně banky.

Rušení poboček nepotěšilo ani vedení radnic, které bude muset hledat pro uvolněné prostory na dobrých adresách v centru města nové využití. Prázdných výloh je například v historickém středu Broumova už znepokojivě moc. Zavření pobočky KB sice není taková tragédie, jako kdyby skončila (nedej Bože) textilka Veba, ale odchod dalšího finančního ústavu je dalším kamínkem do mozaiky blednoucího obrazu města s rozšířenou působností.

Jiří Řezník