A nepřímo to potvrzují i správci jedniček, tedy ředitelství a silnic a dálnic, které nechalo u Jičína vystavět kontrolní mýtnou bránu. Úsekem z Jičína na Mladou Boleslav údajně projíždí méně aut, než by mělo. Kde se tedy kamiony ztrácí?

Dlouhodobě si stěžuje starosta Lázní Bělohradu Pavel Šubr. Zvýšenou dopravu přes lázeňské město tu registrují od začátku roku. Ve městě je to problém o to větší, že kamiony projíždějí vnitřním lázeňským územím. Začátkem května tu na jedné z bělohradských křižovatek srazil řidič nákladního auta cyklistku. Přehlédl ji.

Policie ale údajně nemůže celý úsek od Špice přes Bělohrad po Miletín osadit zákazovými značkami pro dopravu nad 12 tun. Do záležitosti se vložil i kraj. Trvá na tom, aby byla zajištěna odpovídající ochrana silnic II. a III. třídy, a proto bude opětovně s policií jednat. Zatím bez výsledku, ale s cílem dosáhnout omezení tranzitní nákladní dopravy tam, kde je to možné a účelné.

Bohužel, zase s křížkem po funuse. Tato opatření měla být zajištěna společně se spuštěním mýtného, aby nám kamiony nekličkovaly po okreskách jako zajíci v poli a my abychom nemuseli jen bezmocně přihlížet.