Podle evropského programu hodnocení bezpečnosti silnic EuroRAP patří mezi úseky s vysokým rizikem smrtelné dopravní nehody hned desítka tuzemských silnic.

„Tak vysoce rizikové úseky v Královéhradeckém kraji nemáme. Ale i u nás se nejvíce vážných nehod stává na silnicích I. třídy, hlavně na těch, které jsou zatíženy kamionovou dopravou,“ řekla policejní mluvčí Lenka Burýšková.

Na těchto silnicích loni zemřelo pět lidí, v roce 2017 si zde havárie vyžádaly dokonce 18 obětí. Desítky lidí zde navíc každoročně utrpí vážná zranění. Lenka Burýšková však připomněla, že Královéhradecký kraj se loni zařadil mezi šestici krajů, v nichž počet smrtelných dopravních nehod klesl.

Ještě v roce 2014 měl přitom region mezi nejrizikovějšími silnicemi Česka hned trojici zástupců. Průzkum pojišťovny Allianz tehdy mezi dvacítku nejnebezpečnějších úseků zařadil silnici v Milovicích u Hořic, křižovatku u Krňovic a úsek silnice I/35 u Koliby v Hradci Králové.

S rizikem z Náchoda do Trutnova

V současné době podle mapy EuroRAP patří v kraji mezi silnice s nejvyšším rizikem dopravních nehod úsek I/11 mezi Trutnovem a Náchodem. Jako vůbec nejnebezpečnější v Ćesku autoři vyhodnotili silnici I/11 mezi Žamberkem, Jablonným nad Orlicí a Červenou Vodou.

Dopravní nehodovosti se věnuje i výzkum pojišťovny Allianz. Podle něj byla v letech 2015 až 2017 nejnebezpečnějším úsekem v kraji silnice I/11 u Roudnice na Královéhradecku, kde se v uvedené době stalo 17 nehod, při nichž dva lidé přišli o život a tři byli vážně zraněni. Podle policie i dopravních odborníků jde přitom o přehledné a dobře značené místo. Dalším kritickým úsekem se stala silnice 1/33 u Vysokova na Náchodsku, kde došlo ke čtyřem nehodám, které si také vyžádaly dvě oběti. Na dalších místech byly Všestary na Královéhradecku, silnice I/14 v Trutnově, Třebechovice pod Orebem či silnice I/33 v České Skalici.

Tragickou bilanci ukončila dálnice
I Královéhradecký kraj měl kdysi svou „silnici smrti“. Na trase z Hradce Králové do Poděbrad citelně chyběla dálnice D11. Silnice, která tato dvě města spojovala, byla v letech 2004 až 2006 druhou nejnebezpečnější silnicí v Česku. Celkem zde v těchto letech zahynulo 29 lidí a dalších 57 bylo těžce zraněno.

D11 se podařilo otevřít v prosinci 2006, ale ještě toho roku od ledna do listopadu zemřelo podle statistik na „silnici smrti“ třináct lidí, dalších patnáct bylo těžce a osmdesát tři lehce zraněno.