Pochmurná atmosféra panovala v den nehody v areálu sídla dopravní společnosti P-transport. Na dvoře postávalo jen pár červeno-oranžových autobusů, ostatní jezdily na pravidelných linkách, na jednom pracovali mechanici v dílně.

„Dozvěděli jsme se o tom neštěstí hned asi pět minut po havárii, kdy nám telefonoval jeden z řidičů,“ říká skleslý spolumajitel společnosti Pavel Kosina. Jak dále uvedl, jeho kolega Radim Prokopec okamžitě zajistil náhradní autobus od trutnovské společnosti. Ten hned kolem půl třetí ráno vyrazil do Německa pro cestující z havarovaného busu, kteří byli schopni po hrozivé nehodě transportu domů.

Sám Prokopec vyrazil tím směrem osobním autem, aby byl na místě co nejdříve. Zpátky pak vezl domů do Broumova jednoho z řidičů. Když byl krátce po 14 hodině v Praze, tak se dozvěděl, že i druhý řidič, může být po pozorování propuštěn z nemocnice. Pro něj by zpátky do Německa měli dorazitzítra dopoledne.

Podle našich informací byl starší z obou řidičů na jedné ze svých posledních cest před blížícím se odchodem do penze. „Ano, je to tak. Je to hrozné neštěstí. Jezdil celý život a na konci své řidičské kariéry dojde k takovému neštěstí. Je z toho psychicky na dně,“ uvedl Radim Prokopec krátce po tom, co se vrátil z místa neštěstí zpátky do Broumova.

Havarovaný autobus, který se dostal za dálniční svodidla a skutálel se z pětimetrového srázu, kdeskončil na střeše, zatím zůstane v Německu. Zde budou odborníci zkoumat, zda nehodu nezpůsobila technická závada. „Jednalo se o rok starý Irisbus, který v únoru tohoto roku prošel technickou prohlídkou. Nepředpokládám, že by za nehodou mohla být nějaká závada technického charakteru. I když ani to nelze vyloučit,“ krčí rameny Pavel Kosina.

V Německu by vrak autobusu měliprohlížet asi týden. Co s ním pak bude dál? To se zatím neví. Autobus je na odpis a doprava červeno-oranžového torza zpátky do Čech by možná přišla dráž, než ho nechat zlikvidovat na místě.

Čtěte také :Nehodu autobusu v Bavorsku nepřežil šestnáctiletý Čech