U řidiče byla provedena dechová zkouška na alkohol přístrojem Dräger, jejíž výsledek byl negativní. Dechová zkouška na alkohol u 28letého chodce ukázala hodnotu 2,28 promile alkoholu v dechu. Naštěstí nebyl při nehodě nikdo zraněn.

Mezi nejzranitelnější účastníky silničního provozu patří bezpochyby chodci. „Vidět a být viděn“ je základní pravidlo bezpečnosti na silnicích. Za snížené viditelnosti a v noci platí dvojnásob. Řidiči, kteří zranili chodce, se shodují na tom, že ho neviděli vůbec nebo příliš pozdě. 

Jako nejúčinnější prevenci nehod chodců považují policisté výchovu k obezřetnosti a rozvaze při pohybu v silničním provozu. Viditelnost chodců lze zvýšit pomocí vhodně zvoleného oblečení, nášivek a doplňků z fluorescenčních materiálů, které zvyšují světelný kontrast vůči pozadí a prodlužují tak vzdálenost, na jakou může řidič chodce nebo cyklistu zaznamenat. Fluorescenční materiály zvyšují viditelnost za denního světla a za soumraku, ve tmě však svou funkci ztrácejí. Reflexní materiály výrazně zvyšují viditelnost za tmy a za snížené viditelnosti. Člověk oblečený do oděvu s reflexními prvky je pro řidiče viditelný již na 200 metrů. Oproti tomu bílá barva je pak vidět na 3x kratší vzdálenost a tmavá barva dokonce ještě na 10x kratší vzdálenost. Přičemž právě vzdálenost vozidla od chodce je tím rozhodujícím kritériem, které ovlivní rozhodování i reakce řidiče.

Závěrem si můžeme připomenout tři základní rady pro zvýšení viditelnosti:

Používejte reflexní a fluorescenční materiály a kombinujte je, budete dobře vidět za světla i za tmy.
Reflexní předměty umístěte nejlépe ke konci rukávů, blízko ke kolenům a do úrovně pasu (cyklisté také na přilbu a jízdní kolo).
Dětem pořiďte oblečení, školní brašny a doplňky opatřené reflexními a fluorescenčními bezpečnostními prvky.

Reflexní a fluorescentní předměty nejsou drahé. Například nejrůznější nášivky, nažehlovací obrázky, samolepky, přívěšky, pásky na ruce a jiné, můžete zakoupit například v obchodech se sportovním vybavením nebo v galanteriích.