Místo nehody následně zabezpečili hasiči zasypáním mastných míst sorbentem. Zasahovaly zde všechny složky integrovaného záchranného systému. „Jedna osoba byla předána do péče lékařů a škoda se vyšplhala na sto deset tisíc korun," sdělila policejní mluvčí Lucie Konečná. Zavinění havárie je předmětem dalšího šetření náchodských dopravních policistů.

„Řidiči motocyklů musí dávat při jízdě opravdu velký pozor na povrch vozovek. Pro ně totiž mohou být následky nehody mnohem vážnější než pro ostatní účastníky provozu. Nechrání je žádná karoserie, bezpečnostní pás, airbag. Zvýšit své bezpečí mohou však pomocí pasivních zabezpečení jako je speciální oblečení, chrániče kloubů, páteřový chránič, ochranná přílba, vhodná obuv, rukavice a další prvky," vyjmenovala policejní mluvčí. Pomoci můžou ale i další věci, jako hlídání si hloubky dezénu pneumatik – stanovený minimální profil je 1,6 mm u malých motocyklů, kola s pomocným motorem a lehké motocykly – 1,0 mm. Je nutné si uvědomit, že materiál pneumatik stárne a mění se vlastnosti, mění se přilnavost pneumatik k vozovce.

Nehoda u Dolan
U Dolan na Náchodsku na silnici I/33 skončilo auto na boku v poli

Podle Lucie Konečné je potřeba s rozmyslem a bez zaváhání předvídat nebezpečné situace, manévrovat se svým motocyklem a zvládat různé taktiky. Při jízdě je rovněž nutné počítat se spadaným listím, olejovými skvrnami, které se mohou na první pohled zdát jako obyčejná kaluž, naftou na silnici, se změnou povrchu silnice (z rovného asfaltu či betonu na dlažební kostky), nerovností terénu, vlhkostí vozovky, nebezpečné mohou být i přechody pro chodce.