Nejen, že tato cesta je o dvacet kilometrů delší než spojnice mezi Českou Skalicí a Náchodem, ale hlavně je pro kamionovou dopravu se svojí šířkou a hustotou osídlení kolem ní (Žernov, Č. Hora, Č. Kostelec, Horní a Dolní Radechová) naprosto nevhodná. Protože vybudování obchvatu kolem Náchoda je otázkou ne roků ale desetiletí, bylo by toto řešením na mnoho let.


Podle mého názoru je třeba hledat řešení přímo v Náchodě, ale náchodští radní si musí ujasnit, co vlastně chtějí. Buď budou mít ze středu města pěší zónu a ulice Pražská bude stále ucpaná, nebo rozloží dopravu podle možností i do ostatních ulic.


Hlavním úkolem by mělo být co nejvíce omezit příjezd osobních automobilů do náměstí TGM na kruhový objezd u Slavie. Když jedou ve směru na Červený Kostelec a na Hronov, jiná cesta není. To by se dalo řešit obrácením jednosměrky Volovnice na druhou stranu k nádraží tak, jak to bylo dříve, nebo použít pro osobní dopravu souběžnou ulici Raisovu. Pro cestu na náměstí TGM od Červeného Kostelce nebo i Hronova se mohla použít cesta kolem velkoporodejny LIDL. Bylo by potřeba udělat proluku a kolem Kina Vesmír by se dalo jezdit na náměstí. To by ovšem město nesmělo povolit stavbu na rohu Karlova náměstí. Tutéž chybu město udělalo při povolení k záboru části ulice Českých bratří podnikem Rubena. Neumím si představit, co se bude dít, až se bude opravovat ulice Komenského.


Jako další řešení pro zprůjezdnění Náchoda směrem k celnici bych viděl, pokud by byl vytvořen ještě jeden jízdní pruh od rybárny až po nádraží se současným umožněním odbočit z levého jízdního pruhu vlevo na křižovatkách u Atasu a u atobazaru ještě před Slávií. Tím by se co nejvíce omezil příjezd osobních automobilů na problémový kruhový objezd a domnívám se, že by tato řešení byla dostačující.
Další jízdní pruh by pomohl


Nevím, kdo projektoval náchodskou Pražskou ulici, ale to co vytvořil, je dílem amatéra. Vždyť přece každému musí být jasné, že první jízdní pruh nemůže pojmout takřka všechny automobily, které projíždějí přes Náchod směrem k celnici. Pamatuji dobu, kdy byla Pražská dokonce čtyřproudá. Při zúžení krajnic a chodníků by se tam musel ještě jeden jízdní pruh vejít a nájezd na kruhové objezdy by musel vyřešit projektant.


Na závěr bych chtěl ještě říct, že vyřešení této složité dopravní situace je nasnadě přímo v Náchodě a není férové přenášet zátež dopravy na okolní obce.