Jak a zda pokročil, jsme se ho zeptali v krátkém rozhovoru.

Asi všechny čtenáře bude zajímat, jak jste pokročil v cestě za svými sny, co se účasti na Dakaru týká?
Tak pokročil jsem naprosto zásadně a jestli mé sny byly někdy pouhými sny, tak vše nabralo naprosto reálných rozměrů. Ušel jsem veliký kus cesty. Bohužel vše se hodně pohnulo až v poslední době a do startu sezony je málo času, takže stihnout tu letošní nebude snadné.

Můžete nám to přiblížit?
Ano, to asi mohu. Mám už v podstatě tým, který patří mezi naše nejlepší, co se týče účasti na Rallye Dakar či jiných dálkových soutěží po celém světě. V tomto týdnu jsem se byl podívat přímo v jeho sídle a rozhodně je to veliký tým s perfektním zázemím. Cítil jsem z něj obrovské nasazení, profesionalitu a touhu být nejlepší.

Dá se tedy už nyní říct, že váš sen nabývá reálných obrysů?
Určitě dá, v cíli ale ještě nejsem. Tým má pro mne v podstatě i připravenou motorku, koncem května bych měl právě s tímto týmem odjet na 14 dní do Tunisu na testování, v červenci se ve Španělsku ukázat na Baja Espaňa, v září na Baja Hungary a 21. listopadu by se mělo vybavení celého týmu v Le Havre naloďovat na loď směr Argentina. Vše je naplánované do posledního detailu.

A to je tým pouze motocyklový?
Nikoliv. Jezdí za něj na Dakaru kamióny, motocykly, čtyřkolky i auta. Je to skutečně obrovský kolos, ve kterém pracuje spousta lidí, tým zaměstnává profesionálního fotografa, kameramana, má dokonce i svého tiskového mluvčího atd.

Tak co vám chybí k tomu, abychom náchodského jezdce viděli na startu této nejslavnější soutěže světa?
Jediná věc, peníze. Chuť a víru ve svůj úspěch mám. Účast na Rallye Dakar patří totiž mezi ty vůbec nejnákladnější disciplíny, které vás mohou v motocyklovém sportu potkat, když opomenu MotoGP. Pokud se rozpočet v ostatních motocyklových disciplínách na světové úrovni na rok pohybuje v řádu milionů korun, tak tady jsme někde jinde. Zvlášť když se Dakar jezdí poslední roky v Argentině a vše je třeba přesunout tam. Potřebujete třeba několik motorek, kdy cena jedné se pohybuje v řádu milionu korun. Vše je prostě jiný level.

Takže vaše nejbližší cíle v příštích dnech a týdnech?
Sehnat peníze. Sponzoři, které přinese každý jezdec do týmu nejsou sponzory pouze jeho osobními, ale celého týmu, tzn. že i můj sponzor bude dobře vidět na závodních kamionech, oblečení všech členů týmu atd.. Takže to není tak, že někdo bude sponzorovat motorkáře a logo jeho firmy se ukáže jen kdesi na blatníku či dresu jezdce. Jeho logo bude pěkně vidět celý svět, třeba právě i na tom kamionu, který v minulých ročnících bojoval se suverénními Kamazy. Navíc z každého dne v Argentině bude vysílat ČT přímý přenos, budou živé vstupy do rádií atd. Je to nejtěžší, nejnákladnější, ale i nejsledovanější motocyklový závod světa, a to je mnoho nej na to, abych se smířil s tím, že tam budu chybět. (js, mr)