A držitele loňského evropského titulu dovezla na domovské trati pro zlatý věnec.

Před vítěznou tečkou ovšem Václav Fejfar prožil spoustu nervů a bezesných nocí, než se s novým vozem postavil v Nové Pace na start.

„Ještě ve středu před závody jsem musel jet na otočku (asi sedm set kilometrů) do Polska pro speciální olej, který se v Čechách nedá sehnat. Při cestě zpět jsem se dozvěděl, že mám jet k panu Callaghanovi pro opravený motor. Takže jsem absolvoval nonstop dalších více než dva tisíce kilometrů, abychom auto vůbec stihli dát dohromady do přejímek v Nové Pace," svěřil se unavený, ale nesmírně šťastný jezdec.

Václav Fejfar vyhrál trénink, všechny tři jízdy a dvakrát finále, které se muselo opakovat. V prvním vedl na začátku pátého kola již o sto metrů před druhým Brožkem a Kárai byl v tu chvíli šestý. Jenže nejpříjemnou havárii měl Jan Brožek a závod byl zastaven. Při opakovaném startu šel lužanský borec opět do čela a prvenství si pohlídal až do cíle osmého kola. Kárai na start opakovaného finále už nenastoupil.

„Podle výsledků to vypadá jednoduše, ale my jsme celý víkend vychytávali dětské nemoci a prakticky jsme se nezastavili. Ale důležité je, že se to nakonec podařilo. Všem, kteří se o to zasloužili, moc děkuji. Stejně tak i divákům, kteří byli opět fantastičtí. I tohle mě stále motivuje k závodění," popisoval své pocity Fejfar, který se pozvolna přibližuje k metě třiceti vítězných závodů v mistrovství Evropy – to nedělní ve Štikovské rokli bylo jeho již sedmadvacáté. Na stupně vítězů Fejfara doplnili další čeští jezdci Otakar Výborný a Jan Bartoš.

Český reprezentant poskočil ze dvanácté příčky letošního ME divize Touring Autocross na šestou a už se těší na závody ve Francii, které se jedou 20. a 21. července v Saint Georges du Montaigu.

Závod v Nové Pace patří mezi autokrosaři i diváky k nejoblíbenějším v celém evropském seriálu. I tentokrát se vydařil a pořadatelé dostali jedničku s hvězdičkou. Na start se nakonec postavilo sto čtyři jezdci ze čtrnácti zemí.

A bylo se na co dívat.

Drama přinesla královská třída Super buggy. Finále bylo doslova nadupané. Suverénně si po celý víkend  počínal Nizozemec Terry Callaghan, který vyhrál všechny tři jízdy a zcela bezpečně ovládl i finále. Druhý dojel Tomáš Pospíšilík. V čele celkového pořadí se udržel Ladislav Hanák, jenž byl v Nové Pace čtvrtý.

Absolutorium ovšem zaslouží osmašedesátiletý veterán Jaroslav Hošek, který mezi elitou obsadil šesté místo.

Dvojnásobným vítězem se stal expert přes motory Mike Callaghan – jím seřízený motor dovezl jeho syna Terryho k prvenství v Super buggy a Václava Fejfara k triumfu v divizi Touring Autocross.

Mezi slabšími buggynami s obsahem do 1600 ccm byl nejlepší z českých závodníků čtvrtý Marek Sekanina, z vítězství se radoval Lucemburčan Lagodny. Junior buggy ovládl domácí Václav Tříska.   (pv, jt)