Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velmi úspěšná sezona týmu SVC Náchod Motorsport

Náchod – Sezona s letopočtem 2009 je u konce a pro tým SVC Náchod Motorsport je tedy čas bilancovat.

20.12.2009
SDÍLEJ:

Závodní vůz Lotus WR9/1, který pilotuje hlavní jezdec a zároveň majitel stáje Vladimír Vitver, je nejenom ozdobou každých závodů, ale zároveň i tvrdým oříškem pro své soupeře. Foto: Archiv SVC Náchod Motorsport

Při retrospektivním pohledu je možné konstatovat, že tento rok zdá se být poněkud šťastným, jelikož tým SVC Náchod Motorsport dosáhl mnoho úspěchů a právě tato sezona posunula pomyslný hráčský level na úroveň výše v závodech automobilů do vrchu. A nyní již konkrétně.

Hlavním jezdcem týmu je zároveň majitel stáje Vladimír Vitver. Ten se letos účastnil závodů Mezinárodního mistrovství České republiky, seriálu KW Berg Trophy a vytrvalostních závodů série Le Brno/LE Most a jako sezonní dárek si nadělil účast na nejdelším závodě automobilů do vrchu v italských Alpách mezi městem Trento a vesničkou Bondone. O celkovém úspěchu v sezoně nejvíce vypovídá právě tento závod, který není jednoduchý ani pro ostřílené matadory, protože měří více než 17 kilometrů a jeho součástí je více než 300 zatáček.

Je tedy prakticky nezapamatovatelný a převážná většina jezdců ho jezdí „na oči“. Zde tedy Vladimír ukázal svoji jezdeckou zkušenost, když zajel velmi slušný čas 11:19,001, což pro něj znamenalo vítězství ve třídě, páté místo ve skupině a 30. místo absolutně. Závodu se přitom účastnilo na 300 jezdců a nejednalo se tedy o žádnou komorní záležitost. Tohoto závodu se za tým SVC účastnil rovněž brněnský jezdec Antonín Daniel s vozem BMW M3, který zajel za 12:21,202 a rovněž si odvezl řadu pohárů.

V Mezinárodním mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu dosáhl Team SVC Náchod Motorsport taktéž velmi pěkného úspěchu, a to celkovým vítězstvím ve třídě E1 do dvou litrů a bronzovým stupínkem v celé skupině E1, tedy nejobsazenější skupině cestových vozů ve startovním poli. MMČR také tým obsadil krásné třetí místo v týmové soutěži.

Dalším seriálem, kde Vladimír dosáhl velmi pěkný úspěch, je mezinárodní mistrovství střední Evropy – seriál KW Berg Trophy, jehož závody se konají na území ČR a SR a po celou sezonu se jej účastnilo bezmála 400 různých jezdců. Vladimír si vybojoval v této obrovské konkurenci celkově čtvrté místo v absolutním pořadí, kapotu v těchto závodech, bude tedy zdobit číslice „4“. Ve své třídě, tedy skupině E1-do dvou litrů, po celou sezonu s převahou kraloval a zaslouženě ji vyhrál, ve třídě E1, tedy cestovních vozidel bez rozdílu třídy, skončil na druhém místě. Na stejném místě skončil také v prestižním FAJA cupu. Zároveň pomohl velkou měrou k třetímu místu celkově v týmové soutěži spřátelenému týmu BP Motorsport Bruntál.

Tým SVC Náchod se taktéž účastnil okruhových závodů Mezinárodního mistrovství České republiky, kde se vždy probojoval v kvalifikacích do 4. místa na startovním roštu, ale při závodních jízdách bohužel tolik štěstí neměl. Tým provázely technické problémy, a tak padlo rozhodnutí po dvou závodech sezonu 2009 na okruzích opustit a provést příslušné změny na vozidle pro sezony další.

Malou náplastí pak bylo druhé místo celkově i ve třídě ve vytrvalostních závodech Le-Brno (2x12hodin) a Le-Most (2x6hodin), kterých se zúčastnil jezdec Vladimír Vitver a hlavní mechanik Martin Černý, pod týmovou taktovkou BP Motorsport Bruntál.

Podtrženo a sečteno. Tým SVC Náchod pod patronací výrobce tažných zařízení se dostal do povědomí diváků v celé Evropě, a to právě díky výsledkům Vladimíra Vitvera, závodní vůz (postavený v dílnách SVC) Lotus WR9/1 se objevil na mnoha fotografiích, dokonce i propagačních materiálech k některým závodům, jakož i prestižního závodu Mistrovství Evropy Ecce Homo, a právě tento vůz (a samozřejmě reklamy na něm) vidělo v součtu řádově desítky až stovky tisíc diváků. V roce 2009 přidalo SVC Náchod k dvou titulům mistra republiky v rally z vozem specifikace WRC další velice hodnotná ocenění ze závodu do vrchu. Fanoušci týmu založili klub SVC FANS a podporují závodní tým na většině závodních klání.

Pro příští roky 2010 a 2011 startuje SVC Náchod v čele s Vláďou a Martinem nový projekt a zkouší různé kombinace vozů, jak sportovní prototypy, takzvané placky s motory kolem 3 litrů, tak i možnost postavit opět vlastní vozidlo podobné kategorie. Testováno je i sportovní prototypové vozidlo, jelikož se majitel týmu rozmýšlí posunout „o stupínek výše“ a pořídit si závodní techniku oproštěnou o střechu, tedy otevřený závodní vůz, se kterým chce útočit na ty úplně nejvyšší příčky absolutního pořadí. Dále se začalo v SVC Náchod stavět juniorské vozidlo, pro juniorskou nástupkyni v týmu. Doufejme, že se SVC Náchod bude s vozy dařit a hlavní konstruktéři V. Vitver, R. Lux a M. Černý, budou mít šťastnou ruku při vývoji nových vozů tak jako u WR 9/1 Lotusu.

20.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Otevření nového useku D11 u Hradce Králové

Dálnice zadarmo? Ministerstvo může rozhodnout v příštím roce

Ilustrační foto.

Noční jezdec se posilnil alkoholem. Hlídka ho zastavila poblíž domu

Obrat v zápase režíroval Klesl

Náchod - Prvoligoví házenkáři Náchoda zvládli další klíčový podzimní zápas, když na domácí palubovce přehráli Zlín.

NAŠI PRVŇÁCI z Montessori základní školy Náchod a ZŠ Zbečník

Náchodsko - Každou středu vám představíme čerstvé prvňáčky z našeho regionu.

TIP LIGA: Vítězem devátého kola je Josef Jirásek

Náchodsko - Suverénním vítězem 9. kola se stal JOSEF JIRÁSEK z Horní Radechové, který zariskoval a to mu vyneslo výborných 16 plusových bodů.

První loupež se povedla, druhá skončila fiaskem. Dostal sedm let

Náchod, Hradec Králové - Sedm let vězení udělil soud 30letému Lukáši Tichému za dvě loupeže u náchodského Kauflandu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení